Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Video: Flexibilitatea, cuvantul de ordine pentru jucatorii din industria alimentara

Confruntati cu variatii mult mai mari in fluxul de comenzi din partea clientilor de pana acum, producatorii si operatorii de logistica din industria alimentara au dat dovada de flexibilitate maxima pentru a face fata comenzilor mai numeroase in martie a.c. decat in perioadele de sarbatori, dar si pentru a-si redimensiona capacitatile cand a scazut cererea. Furnizorul de amestecuri de salate Eisberg Romania si producatorul de lactate Friesland Campina, care vinde brandul Napolact, au beneficiat de relatia buna cu agricultorii si, respectiv, fermierii locali, pentru a-si redimensiona volumele, afectate de inchiderea unitatilor HoReCa, in timp ce operatorii de logistica au avut de lucru pentru a asigura comenzi atat pentru parcurile proprii, cat si pentru subcontractorii „de casa”.

Nici Havi Logistics si nici Macromex nu au avut angajati in somaj tehnic, ci fiecare a apelat la efectuarea concediilor de odihna, acolo unde s-a putut, in perioadele fara comenzi. Iar preturile mai mici la motorina i-au ajutat pe transportatori sa investeasca in echipamente pentru preventia Covid-19 si dezinfectanti.

Totusi, scaderea pretului la motorina peste reducerea numarului de comenzi a dus la scaderea tarifelor de transport, care ii afecteaza pe toti transportatorii, inclusiv pe cei care lucreaza pe segmentul de temperatura controlata, dupa cum a declarat Ladislau Szabo, director general al firmei timisorene Asexpress, prezent in videoconferinta Tranzit cu titlul “Adaptare continua la schimbarile legislative si de consum”, alaturi de Nicoleta Scarlat, director de marketing si vanzari la Eisberg Romania, Nicolae Cismasu, director logistica Friesland Campina, Madalin Zamfir, director de transport la Havi Logistics, Elena Petre, director de logistica, si Madalin Alexe, director de transport, ambii la Macromex, si Catalin Papuc, director de transport DSV Solutions. Acesta din urma a declarat ca volumele DSV Solutions au scazut chiar si cu 66% in martie, ca urmare a caderii industriei auto, chiar daca cele alimentare, domeniul pe care DSV a intrat de curand, au crescut. In prezent, compania este la 10-15% peste volumele de anul trecut, toti participantii la videoconferinta afirmand ca asteapta o normalizare a situatiei si o mai buna predictibilitate a evolutiei vanzarilor, acesta fiind factorul care i-a pus in incurcatura cel mai rau de la inceputul crizei pandemice.

Puteti urmari intreaga videoconferinta tranzit despre evolutia pietei alimentare in Romania mai jos:  

Articole similare

Ad