Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AsstrA isi creste afacerile in Europa, in ciuda pandemiei

Andrzej Iwanow-Kolakowski

Raspandirea pandemiei coronavirusului a declansat cea mai grava recesiune economica din Europa in 10 ani. In primul trimestru al anului, PIB-ul total din 19 tari europene a scazut cu 3,8% an de an. Potrivit biroului de statistica al Uniunii Europene Eurostat, in cele 27 de tari ale UE, economia s-a contractat cu 3,5%. Restrictiile legate de coronavirus – inclusiv cele impuse direct sectorului logistic – impuse de Uniunea Europeana au afectat starea generala a pietei de transport de marfuri. Din martie, masurile urgente de carantina au impiedicat legaturile de transport intre tarile UE, iar de la inceputul lui iunie, situatia a inceput treptat sa se stabilizeze.

Raportul UE din 7 iulie referitor la prognozele economice ale verii spune ca economia zonei euro se va contracta in acest an, iar recuperarea va dura mai mult decat se prevedea anterior. Al doilea trimestru a adus pierderi economice severe, deoarece tarile au inceput sa puna in aplicare masuri stricte pentru combaterea epidemiei la jumatatea lui martie. Cu toate acestea, indicatorii din mai si iunie au aratat ca cea mai grea etapa a trecut si in a doua jumatate a anului economia a inceput sa prezinte semne de redresare.

„Economia UE, inclusiv industria transportului de marfuri, sufera in prezent consecintele negative ale masurilor de carantina. Declinul comertului international, timpul de livrare mai lent din cauza verificarilor de la frontiera si numarul crescut de falimente indica o scadere a rentabilitatii in sectorul serviciilor de logistica ”.

Andrzej Iwanow-Kolakowski, director regional UE la AsstrA

Conform unei analize a performantei grupului de companii AsstrA din martie pana in iunie 2020, numarul de incarcari ale grupului in UE a crescut cu 8% fata de aceeasi perioada din 2019. Analistii companiei atribuie aceasta crestere birourilor europene ale companiei, identificarii eficiente a solutiilor semnificative si selectiei prudente a modurilor alternative de transport.

„Prin adaptarea la noile circumstante, sectorul transporturilor si al logisticii se va putea <<recupera>> rapid din criza. Volumele viitoare de transport de marfa intra-european vor depinde de dezvoltarea viitoare a economiei UE. Urmarim indeaproape acest aspect si vom raspunde instantaneu la toate cererile”.

Andrzej Iwanow-Kolakowski

Articole similare

Ad