Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PSA isi va electrifica toata gama de vehicule comerciale usoare pana in 2021

Grupul PSA merge mai departe cu planul ambitios de a electrifica toata gama de vehicule comerciale usoare (LCV) pana la sfarsitul lui 2021, a declarat Xavier Peugeot, vicepresedinte Business Unit LCV al Groupe PSA, in cadrul unui interviu online cu membrii juriului International Van of the Year. Si pentru a demonstra acest lucru, PSA a expus la Dome Design Centre din Paris – unde a gazduit sesiunea online – doua modele electrice noi, o furgoneta si un minibus de 9 locuri.

„Piata vehiculelor cu emisii reduse se va mari de zece ori pana in 2025. Se va extinde in toate regiunile lumii si va viza atat utilitarele, cat si vehiculele de pasageri. In ceea ce priveste Groupe PSA, avem o regula de aur: ne dorim sa respectam intru totul reglementarile privind CO2.

Pentru aceasta, ne vom asigura ca implementam toate solutiile tehnice pentru a atinge acest obiectiv. Cuvintele cheie sunt emisii reduse, CO2 si mobilitate, iar performantele modelelor electrice vor fi aceleasi cu cele ale vehiculelor cu motoare termice (benzina/motorina).” Este vorba, asadar, de vehicule ce dezvolta 130 CP, la un cuplu motor maxim de 260 Nm, cu o viteza maxima de 130 km/ora. Foarte important, clientii vor putea alege, in functie de aplicatie, intre doua praguri de autonomie, de 230 sau 3330 km. „83% dintre clientii nostri conduc in medie mai putin de 200 km pe zi, iar 44% dintre ei nu conduc niciodata mai mult de 300 km pe zi. Pentru cei care aleg si optiunea de incarcare rapida, bateriile pot ajunge la 80% din capacitate in doar 30 de minute”, a explicat Xavier Peugeot.

Chiar daca este vorba despre versiuni noi, clientii – in principal operatori de flote – vor avea aceeasi flexibilitatea in configurarea vehiculelor electrice, in ceea ce priveste dimensiunile si variantele de carosare. Astfel, se vor mentine modularitatea amenajarii spatiului de incarcare, a carui capacitate maxima va fi de 6,6 m3, sarcina utila de pana la 1.275 kg, precum si sarcina de remorcare de maximum 1.000 kg.

In cazul modelelor de pasageri se pastreaza versiunile Combi si Shuttle, pana la 9 locuri, plus doua versiuni CombiSpace, ce ofera pana la 8 locuri, cu scaune modulare, pentru o reamenajare usoara a interiorului.

Nu vor lipsi nici configuratiile VIP, cu 6 sau 7 locuri si optiunea pozitionarii scaunelor fata in fata.

Comenzile pentru versiunile electrice – utilitare si minibusuri – ale marcilor Peugeot, Citroën, Opel si Vauxhall au inceput sa fie primite de la sfarsitul lui iulie, livrarea fiind planificata pentru a doua jumatate a acestui an. De asemenea, modelele electrice vor fi disponibile si pentru inchiriere, prin PSA Free 2 Move Services.

Articole similare

Ad