Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

INS: Transportul naţional deschide oportunităţi pentru cei care se întorc de pe Comunitate

Potrivit estimărilor, România va pierde, în următorii doi ani, peste 5% din PIB din cauza migrării activității de transport rutier internațional în alte ţări pe care le favorizează Pachetul Mobilitate, un caz în acest sens fiind Germania. Conform statisticilor BNR, transportul rutier a realizat în 2019 un excedent de 4,63 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii al României, de 8,55 de miliarde de euro. Dacă analizăm cifrelele provenite din transportul de mărfuri, transportul internațional realizează volume consistente la internațional, dar cel mai mare rulaj al vehiculelor este realizat, potrivit informațiilor raportate de companiile de transport rutier către Institutul Național de Statistică, la transportul între state terțe.

Transportul rutier de mărfuri a înregistrat anul trecut o creștere de 8,2% comparativ cu 2018. Din totalul de 256,62 milioane de tone de mărfuri transportate, 78% au fost înregistrate în transport naţional, în creṣtere cu 10,1% faţă de anul precedent. Doar 22% dintre mărfuri au fost transportate internațional. Interesant este că 68% din totalul de 200 de milioane de tone de mărfuri transportate la intern în 2019 au fost în cont propriu și doar 38% contra cost. Volumele de mărfuri transportate în cont propriu sunt realizate de firmele de producție, retaileri etc., care ar putea fi convinşi să îşi externalizeze transporturile în cazul în care mai multe companii se vor reorienta către intern, acestea având posibilitatea să organizeze transporturile poate mult mai eficient în unele cazuri, graţie acoperirii mai bune teritorial, a investiţiilor în parc auto și soluțiilor de optimizare a costurilor de achiziţie de echipamente, diesel şi operaţiuni de întreţinere.

Articole similare

Ad