Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele electrice castiga teren in distributie si logistica

Industria de transport cocheteaza de mult timp cu tehnologia electrica, in calitate de solutie ecologica de propulsie, insa limitarile au fost puse inca de la inceput de performantele de stocare ale bateriilor si de greutatea acestora. Si tocmai din acest motiv, chiar daca pentru autoturisme, midibuze si autobuze productia de serie a inceput de cativa ani, la transportul greu de marfa solutiile au intarziat sa apara. Intre timp insa, odata cu progresul tehnologic in domeniul cresterii densitatii bateriilor, au fost dezvoltate si prototipuri de camioane electrice, care sa fie utilizate – intr-o prima faza – pentru logistica, distributie si aplicatii de uz municipal (cu mentinerea vehiculului in apropierea infrastructurii de alimentare). Evolutia este incurajatoare, insa nu va putea fi sustinuta fara investitii serioase din partea autoritatilor in statii de energie electrica.

Mercedes-Benz a lansat oficial primul model de camion electric in septembrie 2018, iar de atunci eActros a inceput testele practice la clienti din Germania si Elvetia, in conditii reale de operare. 10 camioane au fost puse la bataie in prima etapa de testare, pe perioada careia au fost adunate numeroase date tehnice. De asemenea, a fost confirmata autonomia de 200 km a vehiculului, indiferent de sarcina, traseu sau topografie. eActros este, asadar, la fel de eficient ca un camion diesel conventional in ceea ce priveste disponibilitatea si performanta in traficul urban, pe autostrazi sau pe rutele interne. Sistemul de racire a incarcaturii si climatizarea – ambele actionate electric – functioneaza fara nicio limita, atat in conditii de caldura extrema, cat si de frig. De asemenea, soferii s-au aratat multumiti de disponibilitatea continua a cuplului pe intreaga plaja de turatii, de silentiozitate si de confortul in exploatare.

eActros are la baza sasiul camionului conventional. Arhitectura vehiculului este insa orientata complet catre propulsia electrica si multe piese sunt specifice. Doua motoare electrice, montate pe rotile puntii spate, dezvolta o putere individuala de 126 kW, cu un cuplu motor maxim de 485 Nm fiecare. Bateriile litiu-ion au o capacitate de stocare de 240 kWh si, in functie de puterea de incarcare disponibila, pot fi complet incarcate in doua ore (la o sursa de 150 kW).

Din vara acestui an, eActros a intrat in cea de-a doua etapa de teste: doua camioane vor continua operarea la aceiasi transportatori, iar opt vor merge la clienti noi, inclusiv din Olanda si Belgia. Printre acestia se numara si firma de logistica Simon Loos, unul dintre cei mai mari carausi din Olanda, care va receptiona primul model eActros de 25 t din cea de-a doua etapa de testare. Aceasta va utiliza un eActros echipat cu box frigorific, pentru alimentarea supermarketurilor din regiunile Rotterdam si Haga ale Albert Heijn. Parcursul zilnic al camionului electric va incepe la depozitul din Delfgauw, in sudul Olandei. De acolo ajunge la magazine din mai multe orase din regiune, inclusiv Rotterdam, Haga si Delft, pentru a le aproviziona cu produse ce necesita transport la temperatura controlata. eActros va opera 7 zile pe saptamana, urmand sa parcurga 200 km zilnic. Bateriile vor fi incarcate peste noapte, dar si intre curse, la depozitul din Delfgauw, unde Albert Heijn construieste o platforma cu mai multe puncte de alimentare rapida.

Dezvoltarea si testarea camioanelor electrice grele in activitatea de distributie beneficiaza de sprijin din partea Ministerului Federal al Mediului din Germania (BMU) si al Ministerului Federal pentru Afaceri Economice si Energie (BMWi), in cadrul proiectului Concept ELV².

Productia de serie pentru eActros este planificata sa inceapa in 2021.

Nikola Corporation va produce 2.500 de camioane electrice pentru colectare gunoi

Producatorul american Nikola Corporation a primit o comanda uriasa, pentru 2.500 de camioane electrice Nikola Tre pentru colectare de gunoi menajer din partea Republic Services, al doilea cel mai mare colector de deseuri din Statele Unite, iar contractul are optiunea suplimentarii comenzii pana la 5.000 de unitati. Vehiculele vor fi disponibile pentru testare la inceputul lui 2022 si vor intra in productia de serie in anul urmator.

Platforma electrica va fi echipata cu baterii ce vor inmagazina 720 kWh, oferind o autonomie de 240 km, iar inginerii Nikola au declarat ca va depasi camioanele diesel si pe gaz in ceea ce priveste puterea si cuplul motor maxim (software-ul motorului va fi limitat la 1.000 CP).

„Nikola este specializat in furnizarea de camioane grele clasa 8, cu zero emisii. Piata de colectat gunoi menajer este una dintre cele mai stabile, asa ca suntem increzatori in succesul acestui parteneriat. Trenul de rulare Nikola Tre este ideal pentru acest tip de aplicatie, iar Republic Services ne va ajuta sa venim cu cel mai bun design posibil, adaptat nevoilor specifice, inclusiv pentru suprastructura”, a declarat Trevor Milton, presedinte executiv si fondatorul Nikola.

Volta Trucks, un nou start-up european care va produce camioane electrice

Volta Trucks este un start-up suedez care vizeaza productia de camioane electrice. Prototipul, modelul Volta Zero, de 16 t, va fi testat la Londra, in parteneriat cu DPD, incepand din 2021.

Volta Trucks vrea sa revolutioneze piata cu un camion special adaptat distributiei urbane. Potrivit companiei suedeze, Volta Zero va fi echipat cu o baterie de 160-200 kWh, pentru o autonomie intre 150 si 200 km. Capacitatea de incarcare a vehiculului va fi de 16 europaleti (maximum 8,6 t sarcina utila). De asemenea, anumite piese pentru caroserie si amenajarea interioara vor fi produse din in si rasina, gratie contributiei tehnologice a Agentiei Spatiale Europene (ESA). Astfel, camionul va fi produs intr-un mod foarte ecologic.

Scopul auto-stabilit al start-up-ului este de a deveni cel mai durabil producator de camioane din lume. Volta Zero nu va face insa compromisuri in ceea ce priveste confortul soferului si sistemele de asistenta si de siguranta oferite.

Primele teste practice vor fi desfasurate in parteneriat cu firma scandinava de coletarie Bring si Posten, dar si cu DPD. Compania britanica a anuntat ca doreste sa testeze Volta Zero in zona cu emisii ultra-scazute din Londra, iar datorita actionarii linistite, complet electrice, camionul va putea fi operat si pe timpul noptii.

BYD va livra camioane electrice pentru uz municipal in Statele Unite

BYD si Hudson County Motors au anuntat livrarea primelor camioane electrice BYD 8R in Jersey City, NJ (Statele Unite). Vehiculele urmeaza sa fie folosite pentru colectarea gunoiului menajer, in conditii normale de exploatare, pe rute care initial erau deservite de camioane diesel.

Proiectul este sustinut de Departamentul de protectie a mediului New Jersey si Sanitation Equipment Corp. din Totowa, NJ. De asemenea, Hudson County Motor, dealer BYD, a incheiat un parteneriat cu Climate Change Mitigation Technologies LLC (CCMT), care ofera solutii de electrificare pentru flotele electrice de vehicule comerciale grele si care se va implica atat in infrastructura, cat si in servisarea proiectului.

Articole similare

Ad