Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Armonizarea legislației, principala problemă în cazul livrărilor cross-border

Deși România este o țară încă la început în privința comerțului online cross-border, volumele sunt tot mai mari pe aceste segmente, generate și de pandemia COVID-19, dar și de faptul că tot mai mulți retaileri medii și mari încep să vândă în afara României prin intermediul Marketplace-urilor.

Pentru că foarte multe dintre produse vin din Asia, care a ridicat restricțiile privind marfa expediată către Europa, stocul va crește în următoarea perioadă, motiv pentru care rețeaua de HUB-uri trebuie mărită, iar în acest sens DB Schenker România urmărește mai multe locații, în arii diferite, după cum a afirmat Ringo Schreiber, Head of Contract Logistics. În acest fel, a mai spus acesta, va fi diminuat numărul de tranzacții cross-border.

Livrarea poate fi întreruptă chiar și în spațiul Schengen, de aceea cred că trendul este de a crește stocul și de a livra mai puțin cross-border. Trebuie să poți furniza și atunci când granițele sunt închise“.

Una dintre provocările cu care se confruntă segmentul de livrări internaționale este însă legată de armonizarea legislației de comerț la nivelul tuturor statelor UE.

Legislația comercială este monitorizată foarte atent de către specialiștii elefant.ro, care afirmă că, deși nu reprezintă un impediment, merită o atenție continuă, mai ales că anual pot surveni destul de multe modificări și apar astfel costuri suplimentare cu personalul, dar și cu serviciile de consultanță de specialitate.

Ca o particularitate, observăm o lipsă de flexibilitate a legislației din domeniu. De multe ori ni se solicită anumite documente justificative destul de greu de obținut de la partenerii străini, obișnuiți cu o legislație mai permisivă decât a noastră“, a punctat Georgeta Niculae, Distribution Center Manager elefant.ro.

Articole similare

Ad