Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa forţei de muncă din construcţii ar putea fi suplinită prin tehnologii de prefabricare

Criza forței de muncă a primit soluții în ultimii opt ani, este de părere Cristian Pascu, CEO PSC Group. Există echipe de dezvoltatori şi antreprenori generali care au rezolvat cu brio situația asta, pe de o parte apelând la importul de forţă de muncă din afară, iar pe de alta beneficiind de măsurile legislative încurajatoare. „Încă din anii ’90, statele vestice au încercat să preia forţă calificată de muncă din Est şi de la noi din țară. Odată cu criza financiară din 2008-2009, acești dezvoltatori occidentali, având o bază mult mai solidă, şi-au putut întări activitatea, iar noi a trebuit să ne confruntăm cu efectele. Azi, lucrurile s-au mai schimbat. Există şi în România dezvoltatori solizi, care se văd și peste 20 de ani în aceeași piață imobiliară şi care, prin proiectele pe care le desfăşoară și prin faptul că generează stabilitate, vor sprijini creşterea forţei de muncă. Cei care au plecat vor vedea că au la ce să revină“, a spus Cristian Pascu în cadrul celei de-a XI-a ediții a evenimentului „Real Estate & Construction Forum, organizat de BusinessMark.

Pe de altă parte, Claudiu Bisnel, Partner & Co-Founder, Brisk Group, este de părere că pe piaţa autohtonă a forţei de muncă există limitări în acest moment. „O parte din forța calificată de muncă s-a întors, dar între timp a și plecat. Ca să putem să o readucem, trebuie să ne gândim la remunerare. Dacă noi, ca piață, putem să satisfacem această cerere, oferind salarii echivalente cu cele din Vest – și nu suntem foarte departe –, am putea recâştiga eficient forţa de muncă plecată“, a spus acesta, subliniind că mai există încă o soluție de acoperire a lipsei forţei de muncă: tehnologia. „Prefabricarea elementelor constructive într-o măsură cât mai mare ar aduce o calitate sporită a producției și produsului şi ar reduce necesitatea de forță de muncă. În ultimul timp, dezvoltatorii se apleacă destul de mult asupra acestui aspect.“

Articole similare

Ad