Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault prezintă avantajele și dezavantajele utilitarelor cu hidrogen

Alături de prezentarea noului model de serie electric Dacia Spring și a conceptului Megane eVision, care prefigurează un nou model electric ce vrea să reinventeze segmentul hatchback, în cadrul evenimentul Renault eWays (15-27 octombrie), constructorul francez a organizat și o sesiune de prezentare a propulsiei cu hidrogen, pe care o oferă pe modelele sale comerciale Kangoo ZE Hydrogen și Master ZE Hydrogen, în completare la versiunile electrice.

Diferența dintre un vehicul alimentat cu hidrogen și unul alimentat cu baterii litiu-ion este că electricitatea este produsă de un generator care utilizează dihidrogen (H2). Sistemul se numește „celulă de combustibil” și folosește reacția chimică dintre hidrogen și oxigen pentru a produce electricitate, pe care mai apoi o trimite la motor. Prin urmare, autoturismul cu hidrogen trebuie să fie echipat cu un rezervor de gaz sub presiune sigur. Mai nou, vehiculele cu celule de combustibil devin disponibile și în segmentul utilitarelor, Renault amintind aici de noile Kangoo Z.E. Hydrogen și Master Z.E. Hydrogen. Cu numeroasele sale avantaje, tehnologia este complementară clasicul „electric“.

Avantajele și dezavantajele tehnologiei

Marele avantaj al sistemului de propulsie cu celule de hidrogen este alimentarea rezervorului într-o perioadă de timp scurtă, între 5 şi 10 minute, cam ca la alimentarea cu carburant, în timp ce electromobilele convenţionale au nevoie de o perioadă cuprinsă între 30 de minute și o oră pentru un grad de încărcare de 80%, iar pentru a ajunge la 100% sunt necesare cel puţin câteva ore. Pe lângă avantajul vitezei de reumplere a rezervorului, cele mai multe modele alimentate cu hidrogen din ziua de azi oferă o autonomie de până la trei ori mai mare decât în cazul modelelor 100% electrice. Câteva kilograme de hidrogen sunt suficiente pentru a reumple celula de hidrogen, oferind astfel o autonomie de câteva sute de kilometri. Însă alimentarea cu hidrogen pierde la capitolul infrastructură, care este încă precară, comparativ cu cea de stații electrice.

Chiar dacă rețeaua publică la nivel european se dezvoltă anual, astăzi sunt disponibile sub 200 de stații de hidrogen în Europa. Cea mai avansată țară este Germania, unde există 87 de astfel de stații, urmată de Franța, cu sute de proiecte în derulare, dar cu circa 40 de stații funcționale în prezent, în timp ce în Marea Britanie există 17 stații. Comparativ, liderul mondial este Japonia, care număra 114 stații la finalul anului trecut.

Cât de scump este un vehicul cu hidrogen

Încă produs în serie limitată, un vehicul alimentat cu hidrogen rămâne relativ la un preț ridicat, vorbim de 70.000 de euro sau mai mult. Însă Renault spune că noul Kangoo ZE Hydrogen, singura utilitară din segmentul compact alimentată cu hidrogenl, este disponibil la un preț de 48.300 de euro (fără taxe) în Franța. Ca și modelele electrice, acest tip de propulsie beneficiază de diverse reduceri oferite de statele europene, ceea ce reduce cu câteva mii de euro prețul final.

Articole similare

Ad