Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul polonez ar putea pierde două miliarde de euro pe an din cauza Pachetului Mobilitate

Așa cum a rezultat în urma discuțiilor din cadrul webinar-ului „Transportul rutier în fața amenințărilor și a noilor oportunități de afaceri“, organizat de Asociația Angajatorilor din Transport și Logistică din Polonia, Camera de Comerț olandezo-poloneză și Santander Bank Polska, la nesiguranța economică adusă de pandemia Covid-19 se adaugă și efectele Pachetului Mobilitate, adoptat în iulie, care va crește mult costurile și va reduce volumele de transport ale operatorilor polonezi, mai ales ale celor specializați în cross-trade și cabotaj. Într-un scenariu pesimist, introducerea Pachetului Mobilitate poate diminua cu 20% volumele de transport, ceea ce înseamnă o scădere de 1,3-2 miliarde de euro a veniturilor din această industrie și pierderea definitivă a 40.000-60.000 de locuri de muncă la intern și internațional, așa cum estimează Maciej Wroński, președintele Asociației Angajatorilor din Transport și Logistică din Polonia.

Totuși, unele dintre aceste riscuri pot fi transformate în oportunități. Într-un scenariu optimist, declinul poate fi doar temporar, pentru că în prezent se estimează că în Europa există un deficit de circa 500.000 de șoferi profesioniști și pentru că investitorii ar putea fi încurajați de pandemie, de Brexit și de războiul comercial dintre SUA și China să investească în centre de logistică și de producție în Polonia, ceea ce va duce la creșterea din nou a cererii de transport. Iar costurile mai mari pot fi compensate de tarifele mai mari.

Articole similare

Ad