Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Totul despre condițiile de muncă și de salarizare ale șoferilor din Germania

Legea germană spune că durata legală de muncă nu trebuie să depășească opt ore/zi și 48 de ore/săptămână, dacă se lucrează șase zile/săptămână. Iar timpul săptămânal de muncă normal pentru un șofer profesionist este de 48 de ore, cu maximum 60 de ore ce trebuie compensate în interval de patru luni.

Durata minimă a concediului plătit este de 20 de zile lucrătoare dacă angajatul lucrează cinci zile/săptămână și de 24 de zile lucrătoare dacă lucrează 6 zile/săptămână. Mai multe convenții colective dau dreptul și la un plus de zile de concediu și astfel se poate trece de 30 de zile/an. La acestea se adaugă în medie 9 zile de sărbători legale pe an, în funcție de land.

În transportul rutier de mărfuri pot exista convenții colective în diverse landuri. Tabelele alăturate descriu una dintre cele mai recente convenții, cea din landul Sarre, unul dintre landurile cele mai industrializate din vestul Germaniei. Informațiile provin de la BGL și de la mai mulți transportatori din regiune care au avut întâlniri cu reprezentanții Comitetul Național Rutier din Franța și au participat la studiul realizat de aceștia.

Pentru Bavaria, convenția colectivă valabilă la 1 septembrie 2018 stabilea un salariu de bază de 2.025 de euro brut/lună sau 11,70 euro/oră. Iar pentru Bade-Wurtemberg, un land foarte industrializat, salariul de bază era de 10,62 de euro/oră.

Salariul minim din Germania era la 1 ianuarie 2019 de 9,19 euro/oră, cunoscând o creștere de 2%/an între 2015 și 2019.

Orele suplimentare se plătesc cu 25% în plus, în toate landurile, iar pe 24 decembrie și 31 decembrie după ora 12:00 se trece la 50%. Duminicile majorarea este de 50% pentru toate landurile, în afară de Brandebourg și Berlin, unde este de 80%, respectiv 70%. În Bavaria majorarea este de 100% pentru nopțile de duminică și pentru sărbătorile religioase care au loc duminica (la care se adaugă Anul Nou și 1 mai). Pentru munca de noapte se aplică o majorare de 25% în aproape toate landurile și de 50% în Bavaria 50%. Pentru sărbătorile legale, suplimentul este de 100% în Sarre, de 150% în Hamburg și Saxe-Anhalt și de 165% în Bade-Wurtemberg.

Indemnizațiile de deplasare sunt mari din cauza lipsei de șoferi care face ca unele firme să crească sumele individual pentru a atrage noi angajați. Acestea nu se supun impozitului pe venit în Germania. La transport intern, șoferii germani primesc o indemnizație de deplasare de 24 de euro/zi pentru o absență de cel puțin 24 de ore și de 12 euro pe zi pentru o absență mai mare de 8 ore. Iar indemnizațiile de deplasare pentru internațional depind de destinație, fiind cuprinse în 2018 între 26/17 euro/oră în Rusia și 64/43 de euro în Elveția.

ActivitateSalariu orar în euroNumăr maxim de ore/săptămână
După vechimea în firmă
Bază≥ 6 ani≥ 9 ani
4%8%
Transport pe distanțe lungi: absență de acasă mai mare de 24 de ore
1. șofer (până la 4 ani de experiență în domeniu)12,8913,4113,9248
2. șofer profesionist (peste 4 ani de experiență în domeniu)13,1613,6914,2148

(Sursa: BGL)

Salariu lunar în euro pentru 56,5 euro/săptămânăPragul de la care încep orele suplimentareMajorare pentru o oră suplimentară în euro/oră
Vechime în firmăDupă vechime
Bază≥ 6 ani≥ 9 aniBază≥ 6 ani≥ 9 ani
4%8%4%8%
2.6902.7992.905493,223,353,48
2.7472.8572.966493,293,423,55

Articole similare

Ad