Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Brexitul poate transforma Irlanda într-un mare hub logistic

Testul efectuat la 24 noiembrie 2020 de poliția de frontieră franceză privind verificarea vehiculelor comerciale care sosesc și pleacă din Marea Britanie a confirmat temerile legate Brexit și de cozile lungi ce se formează în special pe coasta engleză.

Pentru a evita blocajul din Dover, transportatorii caută să găsească alte soluții, privind către alte porturi din Marea Britanie și în special din Irlanda, țară care oferă avantajul de a rămâne în Uniunea Europeană. Ca urmare, companiile de transport maritim cresc deja numărul conexiunilor directe între continent și porturile irlandeze. Serviciile ro-ro servesc în primul rând operatorilor irlandezi, care vor evita astfel să tranziteze Marea Britanie pentru a se conecta la restul Uniunii Europene, dar ar putea reprezenta și o oportunitate de a transforma insula într-un hub logistic cu o acoperire mai largă, pentru trimiterea sau primirea de bunuri comunitare în Marea Britanie.

Printre companiile care au anunțat deja îmbunătățirea serviciilor directe, se remarcă operatorul danez DFDS, care va lansa o conexiune zilnică (șase zile pe săptămână, 24 h timp de călătorie) între portul francez Dunkirk și portul irlandez Rosslare, utilizând ro-ro cu o capacitate de 125 de vehicule grele și operatorul belgian CldN, care a anunțat dublarea legăturii dintre Zeebrugge și Cork, respectiv cu două plecări săptămânale.

Articole similare

Ad