Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statele UE stabilesc un acord de compromis privind Eurovinieta

Eurovinieta se va impune în viitor pe baza emisiilor de CO2 și va fi percepută pentru vehiculele de peste 3,5 tone, a declarat ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, după o conferință video cu omologii săi europeni privind revizuirea Directivei Eurovinietei. “După ani de negocieri dure, am ajuns astăzi la un compromis”, a declarat ministrul federal, citat de eurotransport.de, subliniind că acordul trebuie confirmat oficial la nivel de ambasador pe 18 decembrie, astfel încât să poată fi demarate negocierile viitoare cu Comisia UE și Parlamentul European. De remarcat că doar Austria a votat împotriva propunerii Președinției germane a Consiliului, în special din cauza unor taxe suplimentare controversate pentru regiuni precum pasul Brenner.

Potrivit noului acord, vehiculele mai curate ar trebui să plătească mai puțin în viitor, iar diferențierea CO2 poate fi implementată în trei moduri. Astfel, vehiculele fără emisii de CO2 pot fi complet scutite de taxă până în 2025, iar pentru celelalte vehicule reducerea poate fi de până la 75%. Statelor membre li se oferă o anumită marjă de manevră în ceea ce privește beneficiile în cadrul claselor individuale de emisii de CO2. Reducerile pot fi între 50 și 75% pentru vehiculele cu emisii zero și între 30 și 50% pentru vehiculele cu emisii reduse. Cu toate acestea, emisiile de CO2 pot fi adăugate la taxele de infrastructură ca și costuri externe, diferențiate în funcție de clasele de emisii. Cea de-a treia variantă poate fi obținută ca o combinație a ambelor abordări.

Pentru camioanele alimentate electric prin linii aeriene, folosite de exemplu în Germania, tahograful  poate fi folosit pentru a dovedi că astfel de vehiculele hibride conduc pe anumite rute fără emisii și pot fi tratate ca vehicule cu emisii zero. În acord se regăsește și o dorință veche a CSU, care poate fi aplicată de fiecare țară, prin care IMM precum întreprinderile artizanale ar trebui să obțină o excepție nelimitată pentru vehiculele între 3,5 și 7,5 tone.

Statele membre sunt libere să decidă dacă doresc să introducă un sistem bazat pe rute sau pe timp. În cazul în care există deja o taxă pentru camioane, aceasta va fi obligatorie și pentru vehiculele de peste 3,5 tone, însă nu mai târziu de opt ani de la intrarea în vigoare a noii directive.

Articole similare

Ad