Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșteri pe toate planurile

Inter Cargo urma să încheie anul cu circa 300 de semiremorci noi vândute – 250 de basculante, din care 140 pentru construcții și 110 pentru cereale, și restul trailere, transcontainere, prelate și câteva unități specializate – alături de aproximativ 70 de unități din gama Wielton Agro și o cifră record, aproape 100, pentru semiremorcile rulate. Astfel că, deși piața românească de semiremorci în ansamblul ei a avut o scădere de 25-30% față de 2019, importatorul Wielton a înregistrat o ușoară creștere, tendință ce urmează să continue în 2021 – când se dorește depășirea cotei de aproape 11% din prezent – având ca motor principal vehiculele de construcții și de transport de cereale.

Vânzările de remorci și semiremorci noi, cele de vehicule rulate și cele de piese de schimb și alte servicii au contribuit cu 70%, 20%, respectiv 10% la cifra de afaceri a companiei, procente similare celor din 2019. Nu numai vânzările de vehicule, ci și cele de piese de schimb au înregistrat o creștere față de 2019, de 20%, în principal datorită creșterii echipei, „prin cooptarea unor colegi cu mare experiență în domeniu“, așa cum explică Alexandru Păunescu, directorul general Inter Cargo.

Cele mai bune luni au fost martie, aprilie, iulie și august, când s-a ajuns la 135 de semiremorci și 30 de remorci agricole. Cu alte cuvinte, criza sanitară nu s-a simți în mod deosebit, ci dimpotrivă, vânzările firmei au crescut în domeniul construcțiilor, cu atât mai mult cu cât au fost pregătite, ca în fiecare an, stocuri. „Stocurile sunt un element cheie pentru Inter Cargo Grup“, subliniază Alexandru Păunescu, „și în general am mers pe semiremorci basculabile, atât din aluminiu, cât și din oțel“. Pentru modelele care nu au existat pe stoc termenul de livrare a fost de 8-10 săptămâni. Fabrica Wielton a fost închisă șase săptămâni în primăvară, din cauza pandemiei, dar între timp a ajuns să lucreze la capacitate maximă.

Inter Cargo are și stoc de semiremorci rulate, în permanență 15-20 de unități, iar vânzările record din 2020 se datorează și faptului că „deprecierea semiremorcilor basculabile Wielton este foarte avantajoasă pentru clienții care au ales să le achiziționeze noi, ei recuperând ușor 50% din preț după cinci ani de exploatare. Prin comparație, rata de depreciere a unui autotractor după cinci ani depășește frecvent 70-75%.“ Semiremorcile rulate vândute provin în proporții relativ egale de pe piața internă și din import, iar 30-40 de unități sunt din trade in – Inter Cargo oferă această posibilitate de achiziție, alături de buy back.

Peste 95% dintre vehiculele vândute în 2020 au beneficiat de finanțare prin credit sau leasing.

Compania a livrat în 2020 și trei flote de peste 15 unități și mai multe de 5-10 unități, atât către firme mai vechi din portofoliu, cât și către clienți noi.

Operatorii români preferă tot mai mult semiremorcile complexe și bine echipate, cu jante din aliaj, smartboard, a doua axă liftantă, prelată rulabilă electric, senzori vizuali pentru gradul de înclinație al cilindrului de basculare, sisteme de monitorizare a presiunii din pneuri, telematică ș.a. În ceea ce privește serviciile preferate în România, în top se află închirierea de semiremorci, „segment spre care ne vom orienta și noi din a doua jumătate a lui 2021“.

Construcția service-ului Inter Cargo este 40% gata și aceasta ar urma să fie operațional în 2021, la sfârșitul verii, alăturându-se rețelei actuale formate din 15 ateliere autorizate. Compania are rezervat un buget important pentru investiția în echipamente de top pentru piața din România.

Articole similare