Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MHS Truck & Bus

MAN Truck & Bus a anunțat în 2020 intrarea în producția de serie a autobuzului electric Lion’s City E, de 12 m lungime. În același timp, au început testele și pentru versiunea articulată. Lion’s City E de 18 m va oferi o autonomie garantată de 200 km. Bateriile performante litiu-ion (cu tehnologie nichel-mangan-cobalt) au capacitate totală de 640 kWh și se pot recicla în proporție de 90%. Două motoare electrice centrale sincronizate sunt amplasate deasupra celei de-a doua și a treia axe, pentru a maximiza energia recuperată. Acestea produc o putere cuprinsă între 320 și 480 kW. Bateriile sunt dezvoltate in-house. Sistemul de management BMS controlează temperatura bateriilor și siguranța operării și analizează în permanență funcționarea celulelor bateriilor. Fiecare autobuz e echipat cu 8 pachete de baterii, care cântăresc în total 550 kg și sunt montate pe plafon. Deocamdată se oferă doar încărcare plug-in (la priză). La o putere medie de încărcare de 100 kW, autobuzul articulat se încarcă integral în 4 ore.

Lion’s City 18 E are o capacitate de transport de 120 de pasageri. Producția de serie va începe în 2021.

Pe segmentul transportului interurban, Lion’s Intercity este disponibil în 3 variante de lungime pe două axe (între 12,28 și 13,25 m), cu două opțiuni de motorizare (D08 și D15) și 3 cutii de viteză, inclusiv MAN TipMatic, iar grație numeroaselor variante de configurare, efectuate în Centrul de Modificări de la Heck (Germania), vehiculul poate fi adaptat pentru numeroase aplicații. Producătorul german pregătește pentru 2021 lansarea versiunii Lion’s Intercity LE, cu intrare coborâtă, de 13 m lungime.

Toate autobuzele urbane MAN propulsate de motoarele D15 și E18, precum și cele intercity cu D08 și D15 vor fi echipate de acum cu transmisia automată ZF EcoLife 2. Aceasta este mai robustă, mai inteligentă, dar și mai ușoară cu 8 kg față de generația anterioară; funcția start&stop a fost eficientizată, la fel și funcționarea retarderului, iar turația în modul neutru este de doar 550 rpm. Intervalele de service pentru EcoLife 2 pot ajunge până la 180.000 km.

Autocarele MAN Lion’s Coach, Neoplan Tourliner și Cityliner, precum și șasiurile RR2/3/4/5 (cu motoare D26) vor fi disponibile, în viitorul apropiat, cu versiunea EcoLife 2 Coach, destinată motoarelor având cuplu motor maxim de până la 2.500 Nm.

Familia de minibusuri MAN, din care fac parte modelele TGE Intercity, City, combi și versiunea electrică combi eTGE, a fost completată de minibusul TGE Coach, având capacitate de transport de până la 16 pasageri. Vehiculul are la bază vanul TGE de 5,5 t cu șasiu alungit, transformarea constructivă fiind realizată împreună cu carosierul baltic Atlas.

TGE Coach are 7,4 m lungime și 2,62 m înălțime, fără aer condiționat. Minibusul e propulsat de motorul de 177 CP, ce dezvoltă 410 Nm, în tandemn cu transmisie manuală sau automată. Pachetul de sisteme de siguranță include ACC, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de recunoaștere a drumului, asistență la frânarea de urgență, cameră multifuncțională pentru marșarier, asistență la parcare, lumini LED și sistem de detectare a oboselii șoferului.

Pentru transportul turistic, noul MAN Lion’s Coach, Autocarul Anului 2020, este echipat cu motorul D2676 LOH, de 430 sau 470 CP, în tandem cu transmisia robotizată ZF TraXon cu soft special TipMatic. Se poate comanda și cutie manuală, iar pentru aplicații preponderent urbane sau shuttle operatorii pot opta și pentru transmisia automată ZF Ecolife.

Pachetul complet de sisteme de siguranță include ACC, ESP și EBA, alături de MAN EfficientCruise cu EfficientRoll, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, senzori de lumină și de ploaie, precum și camere video pentru marșarier și la ușa a doua. În plus, sistemul MAN Optiview, care înlocuiește clasicele oglinzi retrovizoare cu camere de luat vederi și monitoare, este disponibil opțional.

Și autocarele familiei Neoplan sunt echipate cu Optiview, precum și cu sistemul „Bird View“, ce permite monitorizarea autocarului de jur împrejur, grație camerelor suplimentare de pe laterale. Display-ul poziționat pe bord afișează imaginea vehiculului la viteze de sub 30 km/oră. Sistemul este foarte performant indiferent de condițiile meteorologice sau de luminozitate.

Neoplan Cityliner L, unul dintre cele mai populare modele ale gamei, este propulsat de motorul MAN D2676 LOH, de 500 CP, având cuplu motor maxim de 2.500 Nm. Transmisia ZF TraXon asigură schimbarea optimă a treptelor de viteză și un consum redus. Tourliner C, de 13 m lungime, pe două axe, este propulsat de același MAN D2676 LOH, în versiune de 470 CP. Autocarul poate fi echipat și cu transmisie automată ZF Ecolife, în această configurație axa spate fiind oferită cu raport de transmisie de 3,73.

Vârful de gamă este autocarul etajat Skyliner, propulsat de același motor MAN de 500 CP. Ca toate autocarele familiei Neoplan, Skyliner dispune de pachet complet de sisteme de siguranță, inclusiv ACC, MAN AttentionGuard și Efficient Cruise cu Efficient Roll. Suspensia CDS (Comfort Drive) asigură o călătorie plăcută pentru pasageri.

Autocarele MAN și Neoplan sunt comercializate în România de MHS Truck & Bus.

Articole similare

Ad