Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Situația firmelor franceze de transport s-a înrăutățit și în noiembrie

Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) a publicat la final de 2020 cea mai recentă anchetă a sa referitoare la impactul crizei sanitare asupra firmelor de profil. Aceasta confirmă rezultatele slabe din luna anterioară: scăderea volumelor de activitate și a cifrei de afaceri, creșterea costurilor și dezechilibrele conjuncturale. Peste jumătate din managerii de transport chestionați nu manifestă încredere în viitor, stare de spirit care se traduce direct în mai puține planuri de investiții și angajare de personal în 2021. Jumătate dintre ei declară că nu au planuri de investiții în 2021, și numai 3% vor face recrutări.

2% dintre șoferii profesioniști francezi sunt încă în șomaj parțial, iar trei manageri din patru estimează că în următoarele trei luni numărul de angajați se va stabiliza. 23% anticipează o reducere și numai 3% o creștere a numărului de angajați, dar, chiar și din cei 3%, 86% vor face angajări pentru a suplini plecarea altor persoane și numai 14% pentru a crește numărul de angajați.

44% dintre respondenți au constatat încă o diminuare a volumelor lor de activitate, după cea din lunile anterioare – în octombrie procentul era de 39% – ceea ce înseamnă că pandemia are efecte semnificative asupra acestei industrii. 47% remarcă o stabilitate și numai 9% au volume mai mari, media acestei creșteri fiind de 4% față de octombrie.

În medie, firmele de transport declară că cifra de afaceri a fost cu 18% mai mică decât în noiembrie 2019, dar firmele mici, cu mai puțin de 10 angajați, sunt și mai afectate, scăderea lor medie fiind de 26%, deci cu 8% mai mult decât media pe țară și cu 2% mai mult decât scăderea din octombrie. Cel mai puțin afectate sunt firmele cu 100-249 de angajați, a căror cifră de afaceri a scăzut în octombrie cu 11% și în noiembrie cu 13%.

22% dintre operatori aveau încă, în noiembrie, camioane pe dreapta, în ușoară îmbunătățire față de octombrie, când 27% erau în această situație. Iar media camioanelor inactive este de 17% din totalul flotei firmelor chestionate.

38% dintre transportatori au înregistrat kilometri pe gol în plus în noiembrie, față de 36% în octombrie, iar 31% au plecări sau retururi pe gol.

Problemele exterioare cele mai mari cu care se confruntă firmele franceze de transport sunt, conform declarațiilor managerilor chestionați, șoferii (în 42% din cazuri, față de 40% în octombrie), oprirea activității clienților (30%/27%) și dificultățile la încărcare și la livrare (27%).

68% dintre manageri consideră că suma de bani din trezorerie este stabilă, 27% văd o scădere și 6% o creștere, valori apropiate de cele din octombrie.

Dar trebuie subliniat, ca și în cazul celorlalte anchete realizate de FNTR, că situația firmelor de transport depinde de domeniul de activitate al clienților sau de zona geografică unde se află. Sectoarele cele mai afectate în noiembrie au fost transportul de mărfuri periculoase, cel de autovehicule și cel de produse la temperatură controlată.

Articole similare

Ad