Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înmatriculările în scădere reflectă situația grea din transporturi

Bilanțul înmatriculărilor din decembrie 2020 a închis un an greu pentru transporturile românești, cu scăderi drastice pe toate planurile. Chiar dacă achizițiile de autobuze urbane ecologice, realizate în special cu fonduri europene, au mers mai departe conform programului, acestea nu au putut să salveze statistica unui an mai negru chiar și decât cel al crizei economice, 2009, astfel că piața a înregistrat o prăbușire de peste 50% comparativ cu 2019.

În intervalul ianuarie-decembrie 2020 au fost înmatriculate 391 de autobuze și autocare, față de 930 în anul anterior, scăderea fiind de 58%, potrivit informațiilor Direcției Reglementări Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule (DRPCIV) din cadrul Poliției Române.

Mercedes-Benz a ocupat prima poziție în topul furnizorilor de autobuze, cu 170 de unități livrate, dintre care 130 reprezintă flota de Citaro hibrid achiziționată de Primăria Capitalei. Anadolu Automobil Rom și-a adjudecat poziția secundă, după mai multe licitații câștigate în 2020, în urma cărora a livrat nu mai puțin de 44 de autobuze electrice SOR, 15 Isuzu și 14 Karsan Atak. Acestora din urmă li se adaugă și 13 Karsan Jest, prinse însă în statistica de microbuze.

Dintre înmatriculările de autobuze noi mai amintim 26 de autobuze Granton, 20 de Euro Bus, 17 BMC, 14 Idilis, construite de carosierul român Pacific Tur, și 11 Solaris. De remarcat faptul că VAG Bus, carosierul român din Piatra-Neamț, a încheiat anul, de asemenea, cu 11 unități. Restul producătorilor care au vândut mașini noi anul trecut figurează cu mai puțin de 10 unități.

Achizițiile de autobuze interurbane și autocare noi au fost ca și inexistente în 2020. În plus, au fost disponibile pe piață și vehicule scoase la vânzare de operatorii mai strâmtorați, care au putut fi achiziționate la prețuri foarte avantajoase.

Importurile de vehicule rulate au scăzut cu 38%

Importurile de autobuze și autocare second-hand din Uniunea Europeană au cunoscut anul trecut o scădere drastică, de 38%, după mai mulți ani de creștere susținută. 2020 se încheie, astfel, cu doar 879 de vehicule second-hand aflate la prima înmatriculare în România, față de 1.413, în anul anterior.

Lider de piață la importul de vehicule second-hand este, ca în fiecare an, Mercedes-Benz, cu 247 de unități, urmat de Setra (190), MAN (84), Irisbus (58), Volvo (46), Iveco (40) și Temsa (37). Alte 729 de autobuze și autocare au fost tranzacționate pe piața internă în perioada ianuarie-decembrie 2020, față de 941 în anul anterior (-23%). Transportatorii români s-au orientat cu precădere spre Mercedes-Benz, din care au fost achiziționate 169 de vehicule. S-au mai bucurat de succes pe piața internă Setra (89 de unități), MAN (67), BMC (59), Volvo (41) și Isuzu (40).

Piața de microbuze noi s-a contractat cu peste 50%

Vânzările de microbuze noi au scăzut dramatic în 2020, cu nu mai puțin de 54%, fiind înmatriculate doar 446 de vehicule, față de 1.009, în anul precedent. Ca de fiecare dată, cele mai multe microbuze au fost carosate pe piața locală, lider fiind și acum Pacific Tur, cu 92 de unități, urmat de Minibus Luxury (59), C&E Minibus (36), C&I (27) și Cento Bus (26). Pentru toți aceștia, vânzările au fost cu mult sub cele din anul anterior și, din păcate, nici de pe piețele vest-europene nu au mai venit tot atât de multe solicitări ca în trecut.

Mercedes-Benz Sprinter rămâne preferatul operatorilor români, în statistica DRPCIV figurând 95 de unități înmatriculate în 2020, atât microbuze integrale, cât și carosate de alți furnizori de pe piața autohtonă. Din Occident au fost importate 116 microbuze, cu 11% mai puține decât în 2019, iar 984 de vehicule au fost tranzacționate pe piața internă (-28%). ªi în topul preferințelor la microbuze rulate conduce Mercedes-Benz, urmat la distanță de Volkswagen și Ford.

Articole similare

Ad