Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Giganții transportului își unesc forțele pentru a face cel mai mare port din Scandinavia fără combustibili fosili

În efortul de a accelera tranziția către combustibili fosili liberi în sectorul transporturilor, Volvo Group, Scania, Stena Line și Portul Goteborg și-au unit forțele pentru a aduce o reducere semnificativă a emisiilor de carbon legate de cel mai mare port din Scandinavia. Scopul este de a reduce emisiile cu 70% până în 2030.

Comerțul și transportul de mărfuri sunt vitale pentru a extinde bunăstarea publică și pentru a asigura funcționarea și dezvoltarea societății. În același timp, sectorul transporturilor este un sistem extrem de complex, care implică diferite moduri de transport și organizații care se confruntă în mod colectiv cu provocări mari climatice.

Denumită „Inițiativa Tranzero”, această întreprindere se concentrează pe ameliorarea transportului a un milion de camioane care trec anual prin portul Goteborg si pe cele 55.000 de tone de emisii de carbon generate de transporturile rutiere către și din portul Gotenborg în fiecare an. Inițiativa include și electrificarea transportului maritim.

Companiile implicate vor introduce o serie de măsuri interconectate menite să accelereze trecerea la combustibili alternativi. Această sarcină a început deja cu o analiză a necesităților și cartografierea fluxurilor de marfă, ca parte a angajamentului de a oferi pieței produsele potrivite și de a stabili o infrastructură fără combustibili fosili pentru a sprijini această dezvoltare.

Autoritatea Portuară din Gotenborg va produce infrastructura necesară și accesul la combustibili nefosili pentru vehicule grele, inclusiv energie electrică, HVO, biogaz și hidrogen gazos. Volvo și Scania vor pune la dispoziție oferte comerciale pentru clienții lor de camioane grele, asigurându-se că în timp transportul terestru va fi fara emisii, în conformitate cu obiectivele stabilite de port. Stena Line va avea, de asemenea, un rol cheie de jucat, asigurându-se că noile nave fără combustibili fosili vor fi puse în funcțiune pe ruta Gothenburg -Frederikshavn până în 2030, trecând de la viziune la realitate cu conceptul său de navă alimentată cu baterii, Stena Elektra.

Articole similare

Ad