Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controversă la nivel înalt pe tema camioanelor cu pantograf

CEO-ul Daimler Truck, Martin Daum, a declarat acum câteva luni, la lansarea noului camion GenH2, că autotractorul cu pantograf, pentru folosire pentru autostrăzi electrificate, este o pierdere de resurse economice, iar Ministerul Federal pentru Mediu a răspuns criticilor sale într-un interviu acordat de secretarul de stat Jochen Flasbarth publicației trans aktuell. El declară că, deși Martin Daum a adus argumente tehnice cu privire la motivul pentru care Daimler nu este interesat de această tehnologie, tocmai cifrele respective vorbesc împotriva lui și arată că autovehiculele cu pantograf sunt soluția cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

Jochen Flasbarth a mai arătat că pentru a vedea un camion cu hidrogen în exploatare trebuie să mergi în Elveția și să stai în fața unui Hyundai.

Secretarul de stat nu a ascuns faptul că el nu vede hidrogenul ca pe o soluție la problemele de trafic, în vederea atingerii obiectivului de neutralitate climatică, deoarece sistemul de hidrogen/celulele de combustibil nu este eficient, aspect trecut adesea cu vederea de susținătorii combustibililor ecologici. În ceea ce privește energia electrică, deoarece aceasta este o marfă rară, cererea este în creștere în toate sectoarele economiei.

Răspunsul secretarului de stat vine după ce Ministerul Transporturilor din Baden-Württemberg a anunțat că un camion cu celule de combustibil pe bază de hidrogen va lua parte la studiul în condiții reale planificat cu camioane cu pantograf, unde va fi prezentat și un camion Daimler cu baterii electrice – deoarece Ministrul de Transport din acest land, reprezentant al Verzilor, speră să existe concurență în ceea ce privește tehnologiile viitorului.

În același timp, editorii eurotransport.de și-au întrebat cititorii care tehnologie cred că este mai promițătoare, iar 172 de voturi au fost pentru camionul cu hidrogen, 20 pentru camionul cu pantograf și 18 pentru camionul electric.

Articole similare

Ad