Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii francezi intră slăbiți în noul an și cu planuri mici de investiții și recrutare

Firmele franceze de transport rutier de marfă au fost și în al patrulea trimestru din 2020 afectate puternic de criza sanitară, așa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat de FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța). Activitatea lor încă este încetinită, ceea ce face dificilă și realizarea planurilor de investiții, în special în înnoirea flotelor.

După o scădere continuă de-a lungul lui 2020, care a făcut ca sectorul transporturilor din Franța să atingă cel mai jos nivel de la criza din 2008 încoace, activitatea economică rămâne și la final de an cu mult sub media pe termen lung. Mai mult de jumătate din managerii firmelor chestionate (53%) au înregistrat o scădere a volumelor în trimestrul al patrulea din 2020 și numai 9% au remarcat o creștere. Astfel că, dacă finalul lui 2019 era deja marcat de o scădere a încrederii directorilor de firme de transport în ceea ce privește viitorul acestui sector, criza a agravat și mai mult lucrurile și acum aproape jumătate dintre ei (48%) prevăd o scădere a activității și în trimestrul următor, primul din 2021, față de 26% în aceeași perioadă a anului precedent.

2020 a fost per ansamblu un an foarte dificil pentru transportatorii francezi, deși la finalul său s-a văzut o oarecare îmbunătățire, și în aceste condiții numai 23% declară că sunt mulțumiți de situația firmei lor, față de 48% în anul anterior.

2020 a fost cel mai dificil an de la criza din 2008 încoace și pentru sectoarele din care provin clienții firmelor de transport rutier de marfă, deși s-a remarcat o reluare a activității după prima carantină, astfel că indicatorul care sintetizează climatul de afaceri din punctul de vedere al managerilor acestor firme este tot sub media pe teren lung.

La nivel regional nivelul de insatisfacție al managerilor diferă, dar cel puțin unul din patru nu sunt mulțumiți de situația firmei sale indiferent de zona în care activează aceasta.

Și gradul de angajare a forței de muncă a fost afectat de criză și este sub media pe termen lung, iar în primul trimestru din 2021 numai 9% dintre manageri prevăd o creștere a numărului de șoferi, față de 11% în aceeași perioadă din 2020. Incertitudinea scade perspectivele de recrutare, dar trebuie remarcat faptul că 56% dintre manageri se așteaptă măcar să își păstreze numărul de angajați din prezent.

24% dintre manageri au investit în vehicule noi în 2920, față de 45% în 2019. În ultimul trimestru al anului investițiile au crescut foarte ușor, după punctul cel mai jos atins în al doilea trimestru din 2020, și 26% dintre manageri declară că au investit în vehicule, față de 35% în aceeași perioadă a anului precedent, și numai 29% prevăd că vor face investiții în următoarele luni.

În acest context sanitar și economic mai mult decât nesigur, managerii de firme sunt cu atât mai îngrijorați de proiectul de lege Climă și Reziliență, prezentat de Consiliul de Miniștri, care include măsuri ce vizează creșterea presiunii fiscale asupra unui sector deja slăbit și cu capacități deja diminuate de a face investiții.

Articole similare

Ad