Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE trebuie să rămână fermă pe poziţii pentru asigurarea culoarelor verzi de transport rutier

Noile măsuri impuse de Germania, regiunea Tirol din Austria și Republica Cehă încep să provoace haos în transportul rutier de mărfuri pe întreg teritoriul Europei, în special pe ruta comercială importantă din Italia spre nord, prin pasul Brenner, precum și pe coridoarele de tranzit est-vest, se arată într-un comunicat al Uniunii Internaţionale de Transport Rutier (IRU).

Germania nu scutește șoferii de camioane de noile cerințe de testare Covid, iar Tirolul și Republica Cehă au impus restricții similare șoferilor care le tranzitează teritoriile lor către Germania. Deşi sunt acceptate teste rapide de antigen, acestea trebuie efectuate de un laborator autorizat, ceea ce este dificil de făcut de către șoferii de camioane, care lucrează în afara țării lor de origine.

IRU avertizează cu privire la pericolul introducerii de restricţii în lanț la trecerea frontierelor, într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, solicitând acțiuni imediate pentru prevenirea blocării circulației mărfurilor. Principala piedică o reprezintă cerința privind testul Covid pentru șoferii profesioniști de camioane. „Guvernele UE trebuie să își respecte angajamentul de a menține frontierele deschise. Șoferii de camioane, precum și cetățenii și agenţii economici europeni sunt din nou în pericol de a plăti un preț mare pentru restricțiile Covid care nu scutesc lucrătorii din transporturi”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.

Supermarketurile, centrele medicale și fabricile din UE sunt expuse riscului, inclusiv industriile cheie germane care depind de lanțuri de aprovizionare multinaționale, precum sectorul auto.

Potrivit IRU, peste 7.000 de camioane transportă mărfuri pe coridorul Nord-Sud prin Tirol în fiecare zi; aproximativ același volum de camioane folosesc coridorul Dover-Calais, locul haosului din decembrie 2020, când Franța a impus restricții care nu scuteau șoferii de camioane profesioniști. Alte zeci de mii de camioane folosesc coridorul est-vest către Germania prin Republica Cehă, o axă de transport majoră pentru logistica central-europeană.

„Izolați în cabina lor, șoferii de camioane nu sunt expuși virusului și respectă măsuri stricte împotriva unei posibile infecții puse în aplicare de angajatorii lor și de clienții lor, inclusiv lipsa contactului fizic la locurile de preluare și livrare. Lăsați șoferii să își facă treaba și să-și continue călătoria peste graniță. Fac apel la președintele Comisiei Europene von der Leyen și la echipa ei să susțină libera circulație a mărfurilor. Germania, Tirolul și Republica Cehă trebuie să reintroducă imediat scutirile de testare pentru șoferii profesioniști de camioane”, a mai spus Umberto de Pretto.

Articole similare

Ad