Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford vrea să producă din 2026, pentru Europa, numai autoturisme cu zero emisii

Compania a dezvăluit o nouă strategie de electrificare accelerată care include să fabrice, până la jumătatea lui 2026, pentru Europa, numai autoturisme cu emisii zero și să transforme sediul său din Köln într-un hub pentru producția de mașini electrice.

Anunțul vine după ce alte companii de automobile – inclusiv Jaguar Land Rover, tot în februarie 2021 – s-au arătat dornice să își supună strategiile de electrificare presiunilor mai stricte de reglementare și constrângerilor legate de folosirea vehiculelor cu combustibil fosil în următorul deceniu.

Într-adevăr, nu există nicio alternativă pentru producătorii de autoturisme dacă parlamentarii din întreaga lume încep să scoată de pe piață vehiculele cu combustibili fosili ca parte a strategiilor ce vizează un aer curat și reducerea gazelor cu efect de seră.

Electrificarea automobilelor este costisitoare pentru producători, dar aceștia ajung totuși la concluzia că trebuie să investească pentru a fi bine poziționați competitiv mai târziu în acest deceniu, când vânzările de vehicule noi cu motor cu combustie internă (ICE) vor lua sfârșit pe o serie de piețe.

Mai mult, există investitori care doresc să vadă că aceste companii auto consacrate pot prelua Tesla și alți noi intrați pe piață, care sunt percepuți ca fiind mai agili și capabili să se deplaseze rapid cu noile tehnologii.

Ford, la fel ca alți producători de mașini de volum, va dori să crească producția de vehicule electrificate cât mai curând posibil și să obțină economii semnificative la scară pe termen mediu și lung. Să te bazezi pe tehnologia ICE actuală pentru a obține profit a devenit un risc ridicat pe măsură ce vânzările de vehicule electrice cresc și cota lor de piață le face să treacă de la un segment de nișă la un segment principal.

GlobalData estimează că 46,1% din toate vehiculele noi vândute la nivel mondial vor fi electrificate într-o anumită formă până în 2030 (vor fi vehicule electrice cu baterie sau modele hibride). Iar în Europa procentul va fi mult mai mare, deci „Wait-and-see“ nu mai este o opțiune strategică, ci urgența este necesară.

Articole similare

Ad