Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental investește în viitorul cipurilor pentru vehiculele autonome

Continental a achiziționat o participație minoritară la start-up-ul german-american Recogni. Compania lucrează la o nouă arhitectură de cipuri pentru recunoașterea obiectelor în timp real, bazată pe inteligență artificială (AI). Procesoarele viitorului sunt destinate utilizării pe computerele vehiculelor performante ale Continental, printre alte aplicații, unde vor efectua procesarea rapidă a datelor senzorilor pentru conducere automată și autonomă. În calitate de investitor strategic, Continental contribuie atât financiar, cât și cu expertiza sa în domeniul AI, al senzorilor vehiculelor și sistemelor avansate de asistență a conducătorului auto pentru a continua dezvoltarea designului cipului. Experții Continental prezic că producția de serie cu noua aplicație cu cip ar putea începe din 2026. În mod figurativ, noile procesoare extrem de specializate servesc ca un amplificator de date ultra-economic: cu un consum minim de energie, acestea permit computerelor vehiculelor să capteza informații din împrejurimile imediate ale vehiculului, creând astfel baza pentru conducerea automată și autonomă. Ambele companii au fost de acord să nu dezvăluie valoarea participației.

„Sprijinul Continental este o susținere puternică a abordării Recogni de a rezolva cele mai dificile provocări din conducerea autonomă”, spune R. K. Anand, director executiv al Recogni. „Experiența Recogni ne permite să rezolvăm provocarea procesării percepției prin construirea celui mai performant sistem de inferență AI din lume la cel mai mic consum de energie, prin dezvoltarea ASIC de ultimă generație pentru algoritmi de inferență de ultimă generație.”

Nevoia de procesoare optimizate pentru cerințele specifice AI este în creștere. În timp ce, în urmă cu câțiva ani, doar câțiva megabytes de senzori de date pe secundă trebuiau analizați, această cifră va crește la câțiva gigabytes pe secundă în următorii ani. Și, în timp ce un sistem de avertizare a ieșirii de pe banda de rulare obișnuia să necesite doar o simplă cameră alb-negru, vehiculele autonome ale viitorului vor folosi, în unele cazuri, mai mult de 20 de senzori de înaltă rezoluție în jurul vehiculului, cum ar fi radarul, camera și lidarul simultan.

Colaborarea dintre Continental și Recogni a fost inițiată de propria organizație de start-up Continental, co-pace. Echipa mondială de experți în tehnologie ai Continental lucrează cu Recogni îndeaproape în ultimele 18 luni pentru a asigura cea mai mare fezabilitate tehnică posibilă și, mai presus de toate, eficiența teoretică a noului design de cip.

Articole similare

Ad