Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un singur pas greșit poate lăsa operațiunile de export/import incomplete

Luisa Mateescu, Managing Partner în cadrul casei de expediții Pabllo Logistics, care își desfășoară activitatea în proporție de 90% pe teritoriul britanic, explică pașii care trebuie parcurși la exportul unor produse fabricate în UK, către Europa. Întâi, producătorul trebuie să obțină numărul EORI și să apeleze la serviciile unui declarant vamal. „Producătorul procesează comanda de la client și întocmește documentele de export (factură și packing list – ambele transmise declarantului). Declarantul le introduce în sistemul vamal și primește un cod unic de referință pe care îl trimite exportatorului. Exportatorul primește în copie declarația de export, iar comanda se predă transportatorului. După ce marfa a părăsit teritoriul UK, exportatorul va cere mesajul de plecare efectivă a mărfii, numai după ce marfa a fost încărcată pe camion/navă“, a punctat aceasta în cadrul Supply Chain Reaction #9, subliniind în mod repetat: „acest document certifică ieșirea din Marea Britanie. Cel care uită să ia acest document-mesaj va avea documente incomplete și va rămâne cu operațiunea închisă.“

În ceea ce privește formalitățile vamale din România spre UK, există două variante, după cum explică Marius Gaiță, Customs Manager în cadrul Euroccoper: export prin sistem ECS, pe baza unui document care include și tranzitul, dar până la frontiera comună cu Marea Britanie, adică până în Franța. Există și varianta de export SAD (Single Administrative Document) + T2, ceea ce înseamnă că partida de marfă va ajunge până la destinație la biroul vamal din Marea Britanie.“

Luisa Mateescu recomandă ca pe factură să se treacă și numerele EORI alături de codul mărfurilor pentru fiecare produs din factură. „E un aspect de care vama UK, mai ales în portul Dover, ține cont. În cazul exporturilor către UK, aceste indicații pe factură vă ajută să evitați întârzierile în procesul de vămuire. În plus, pe factură se mai trece și codul de bare de pe cutiile de marfă, astfel încât, în cazul în care vama desemnează marfa pentru control fizic, să fie identificat fiecare pachet cu ușurință, grăbind procesele. De asemenea, și lista trebuie să fie cât mai detaliată, cu fiecare greutate brută, dar mai ales netă, trecute pentru fiecare colet. Dacă există posibilitatea, să se treacă pe factură inclusiv regimul vamal al partidei de marfă.“

Articole similare

Ad