Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Porturile europene au încheiat 2020 mult mai bine decât s-au așteptat

Porturile Europei au resimţit situaţia excepţională din 2020 în moduri diferite. De exemplu, Anvers a înregistrat creştere, iar Algeciras și-a menținut randamentul. Per total, anul a fost mai bun decât aşteptările. Unele hub-uri maritime au înregistrat o scădere semnificativă de două cifre a volumelor manipulate în prima jumătate a lui 2020, însă ulterior, îmbunătățirile din a doua jumătate a anului i-au ajutat pe mulți să se recupereze.

Portul olandez Rotterdam şi-a păstrat primul loc la nivel european, gestionând 14,35 milioane TEU (–3,2% față de 2019). Anvers a fost singurul mare port european care a crescut (+1,4%), până la 12 milioane TEU. Scăderea din Hamburg a fost de 7,9%, ceea ce l-a dus pe locul al treilea, cu un volum total de 8,5 milioane TEU.

La rândul său, portul Valencia a reușit să-și reducă scăderea de 9,1% din primul semestru la un deficit de doar 0,5% față de anul precedent. Cele 5,4 milioane TEU gestionate în 2020 l-au dus pe locul 5 printre hub-urile europene. Portul grecesc Pireu, poarta de acces a Chinei către Europa, a suferit mai mult de pandemie decât altele, pierzând 3,6% faţă de 2019, cu 5,44 milioane TEU manipulate. Principalul motiv a constat în scăderea traficului de import.

În primele zece locuri găsim şi trei porturi spaniole. În 2020, 5,1 milioane TEU care au trecut prin Algeciras au reprezentat o scădere de doar 0,4% față de 2019, ceea ce înseamnă că e portul cel mai puțin afectat de pandemie, după Anvers, ocupând locul al șaselea în ierarhia europeană. Portul Barcelona a gestionat 2,96 milioane TEU, păstrându-şi locul al zecelea în clasamentul general european.

Articole similare

Ad