Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se face sau nu licitaţie la transportul judeţean în 2021?

Nu toate autorităţile de transport din cadrul consiliilor judeţene sunt pregătite pentru licitaţie; nu au făcut studii de oportunitate, nu au întocmit noile programe de transport şi nici nu au fost alocate fonduri în acest sens, a precizat Florin Bocai, vice-preşedinte al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), în cadrul video-conferinţei Tranzit. Foarte important, nu se ştie dacă se vor licita traseele individuale sau grupe de trasee: în cazul primelor ar trebui acordate compensaţii, în timp ce în cazul grupelor, consiliile judeţene se pot prevala de acordarea exclusivităţii, astfel încât să nu mai fie nevoie de compensări (mai ales că nu au nici bugete). În lipsa studiilor de oportunitate însă, nu se pot stabili nici tarifele, astfel că nu se pot face alte calcule şi planuri. Nu în ultimul rând, modelul de contract de delegare a gestiunii, prevăzut în ordinul ANRSC, trebuie adaptat în funcţie de nevoile din fiecare judeţ.

Consiliile judeţene care vor dori să organizeze licitaţie în iulie a.c. au obligaţia să publice calendarul de atribuire cu 90 de zile înainte, ceea ce înseamnă că într-o lună ar trebui să fie gata toată documentaţia. „Dacă iese o hotărâre de CJ prin care se aprobă caietul de sarcini, modelul de contract de delegare etc., eu voi ataca în contencios decizia, cu procedură prealabilă. Probabil că şi alţi operatori vor proceda la fel. Cu cât ne vom apropia mai mult de termenul de expirare al licenţelor, autorităţile vor avea o mare problemă: programele de transport expiră la 31 decembrie 2021 şi orice litigiu care prelungeşte respectivele programe impune adoptarea unei ordonanţe de urgenţă de prelungire a licenţelor de trasee aferente”.

În condiţiile actuale şi în contextul pandemiei, transportatorii îşi doresc o prelungire a licenţelor de trasee până în 2023, aşa cum fusese stabilit anterior prin ordonanţa de urgenţă adoptată de guvernul Dăncilă.

Articole similare

Ad