Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehicule conectate pentru întreținere inteligentă

Ford a înregistrat anul trecut o nouă cotă de piață europeană record, anunțând al șaselea an consecutiv de conducere pe segmentul vehiculelor comerciale în regiune. Pentru a-și consolida poziția, dar și pentru a ieși în întâmpinarea clienților care își doresc productivitate mai mult ca niciodată, mai ales în contextul pandemic, și disponibilitate continuă a vehiculelor, producătorul lansează noul sistem de mentenanță inteligentă FORDLiive care „teleportează“ experții Ford, prin căști VR, în centrele Transit, pentru a ajuta la diagnosticarea problemelor complexe și a oferi soluții eficiente. Disponibil gratuit pentru toți operatorii de vehicule comerciale Ford conectate (produse după 2019), sistemul, care poate reduce timpii de imobilizare pentru clienți cu până la 60%, va fi lansat progresiv pe piețele europene cheie, urmând ca circa 80% dintre clienți să fie acoperiți de centre dedicate până la sfârșitul lui 2021.

Noul FORDLiive este conceput pentru a ajuta operatorii de vehicule comerciale Ford să își mărească productivitatea prin maximizarea timpului de funcționare a acestora.

FORDLiive promite să transforme modul în care clienții Ford rulează și își întrețin vehiculele, prin reducerea numărului de avarii, permițând mai puține vizite consumatoare de timp la service-uri și timpi de reparații reduși. Proiecțiile Ford arată că FORDLiive poate reduce timpul de nefuncționare a vehiculului cu până la 60%.

„Afacerile clienților noștri se opresc ori de câte ori vehiculele lor sunt în afara drumului. Combinând avantajele conectivității în timp real cu know-how-ul nostru pentru vehiculele comerciale, FORDLiive este instrumentul potrivit pentru optimizarea timpilor de funcționare“, a spus Hans Schep, director general vehicule comerciale, Ford Europa.

Conectând clienții cu rețeaua Transit Center și cu producătorul, sistemul folosește date despre vehiculul din flota oricărui client în timp real, pentru a-i optimiza individual productivitatea.

Aproximativ 500.000 de vehicule comerciale Ford conectate funcționează deja pe drumurile europene, iar până la mijlocul lui 2022 numărul s-ar putea dubla.

FORDLiive va fi disponibil gratuit, însă clienții trebuie să aibă aplicație FordPass Pro (disponibilă pentru companiile cu până la cinci vehicule) sau un sistem Ford Telematics (disponibil pe bază de abonament).

Pentru a se asigura că fiecare vehicul este apt de muncă atunci când clientul are nevoie, FORDLiive permite întreținerea inteligentă și programarea mentenanței în cel mai potrivit moment, având posibilitatea de a furniza notificări atunci când este identificată o acțiune care ar putea ajuta la prevenirea imobilizării. „Adoptarea aplicațiilor noastre pentru vehicule conectate crește rapid, dar în prezent acoperă doar o mică parte din totalul vehiculelor conectate. Ne așteptăm ca viteza adoptării să crească dramatic pe măsură ce introducem FORDLiive, iar clienții își dau seama de productivitatea suplimentară pe care aceste aplicații o pot aduce.“

Datele privind „starea de sănătate“ a vehiculului sunt trimise automat de modemul FordPass Connect, oferit standard pentru modelele Transit, Transit Custom, Transit Connect, Ranger și Fiesta Van începând cu jumătatea lui 2019. „Sistemul nu poate fi utilizat pe vanurile neconectate, ci doar pe vehiculele echipate cu modem FordPass inclus. Dar avem capabilități telematice pe care le oferim celorlalte“, a precizat Owen Gregory, director after-sales Ford Motor pentru Europa, subliniind că și vehiculele electrice vor putea fi conectate, cu aceleași capabilități, dar și vehiculele care aparțin unor firme de închirieri sau de leasing. Serviciile oferite acum pentru vehicule comerciale vor fi disponibile și pentru cele de persoane. Owen Gregory a menționat că sistemul telematic este oferit flotelor gratuit doar trei luni, pentru jumătate din flotă, pentru testare. Apoi, acesta va fi un produs disponibil pe bază de abonament.

Gândirea proactivă, mai sănătoasă decât cea reactivă

Directorul after-sales Ford Motor subliniază că există trei elemente interdependente care au legătură cu vehiculele conectate: serviciul Smart Maintenance, suportul oferit de Transit Centers și noile centre FordLiive.

Notificările Smart Maintenance ajută clienții să monitorizeze, de exemplu, cantitatea de ulei și de AdBlue și presiunea anvelopelor, pentru a reduce probabilitatea de imobilizare neprogramată. „Smart Maintenance le interpretează operatorilor în limbaj simplu orice lumini de avertizare sau mesaje activate în vehicul, precum și impactul lor potențial asupra operării acestuia, oferind îndrumări privind întreținerea adecvată. Operatorii vor fi, de asemenea, informați dacă vehiculul lor face obiectul unei rechemări“, a spus acesta, completând: „folosind datele și informațiile serviciului de asistență rutieră din Marea Britanie, inginerii Ford au estimat că până la 30% din apelurile telefonice ar putea fi evitate dacă clienții răspund notificărilor de mentenanță inteligentă“.

Usha Raghavathari, director D-Ford Londra (laborator de inovații concentrat pe dezvoltarea unui design centrat pe om), subliniază că echipa D-Ford a petrecut 18 săptămâni cu clienții comerciali din Italia, care au oferit un feed-back pozitiv după testarea Smart Maintenance. „Am testat componentele noastre cheie și am învățat că noile sisteme inteligente de conectare se pot întâlni uneori cu nervozitatea clienților. Testele ne-au ajutat să creăm soluții care aduc datele în timp real alături de relațiile de încredere în centrele de tranzit“, a spus aceasta, completând: „un șofer s-a arătat încântat că dealerul va ști problema pe care o are mașina chiar înainte să afle el. De obicei e invers.“

Usha Raghavathari subliniază că scopul principal al D-Ford este de a afla dorințele clienților, indiferent că au flote mari sau sunt mici businessuri. „Trebuie să anticipăm nevoile comerciale viitoare ale clienților și oportunitățile și să dezvoltăm soluțiile corecte. Clienții spun că imobilizarea vehiculului e cel mai rău scenariu posibil pentru business. Mai mult, un electrician ne-a spus că imobilizarea poate costa 300 de lire pe zi, deci un termen mai lung poate distruge întreaga afacere a unei firme mici“, a spus aceasta, subliniind: „unele imobilizări pot fi evitate, precum cele cauzate de o baterie descărcată sau de nivelul scăzut de ulei sau AdBlue. Preferăm să acționăm în mod proactiv, nu reactiv.“

Ford pune la dispoziția clienților 800 de centre de tranzit

Pentru a optimiza experiența dealerului pentru clienți, noul Ford Service Pro oferă o suită de servicii de specialitate construite în jurul nevoilor de service ale operatorilor comerciali, utilizând noi funcții de date conectate pentru a simplifica sarcinile și o schimbare rapidă.

Rețeaua Ford formată din 800 de centre Transit poate consulta datele privind funcționarea fiecărui vehicul din flotele clienților din ultimele 60 de zile, prin Smart Diagnostics, care susține un diagnostic mai rapid și permite comanda proactivă a pieselor înainte de sosirea unui vehicul în service. În plus, datele colectate despre vehicul îi ajută pe dealeri să le ofere clienților cele mai eficiente sfaturi de operare. „În situațiile în care perioadele de nefuncționare prelungite sunt inevitabile, clientul va avea timp să identifice un vehicul de înlocuire, necesar pentru a-și menține afacerea în mișcare“, a punctat Owen Gregory. Mentenanța se poate face și la sediul clientului, nu numai în centrele Transit. Ford are în UK echipe mobile de service care pot merge la locațiile clienților pentru activități de reparații sau de întreținere. Această rețea de echipe mobile este acum în creștere în toată Europa.

Trei centre noi FORDLiive disponibile în 2021

FORDLiive sporește conectivitatea inginerilor Ford prin căști de pilotare VR care „teleportează“ experții Ford în centrele Transit pentru a ajuta la diagnosticarea problemelor complexe și pentru a oferi soluții eficiente, economisind timpul și costul călătoriei fizice. Aceste noi servicii se adaugă la gama variată de asistență precum întreținerea peste noapte, serviciul expres, colectarea și livrarea vehiculelor și service mobil. „Noile centre FORDLiive dau acces direct către resursele de specialiști din interiorul Ford, axându-se exclusiv pe menținerea mașinilor clienților pe șosea, prin identificarea și răspunsul rapid la problemele urgente. Vor fi 3 centre operaționale la sfârșit de 2021, acoperind nouă din piețele noastre europene, dar care reprezintă 80% acoperire europeană“, a spus Owen Gregory. Centrele Ford sunt: campusul din Dunton, Marea Britanie, care deservește clienții din UK și Irlanda, și centrul din Valencia, Spania, care se va extinde ulterior pentru a acoperi Franța, Italia și Portugalia. Clienții din Austria, Germania și Elveția vor fi deserviți de un al treilea centru, din Köln, Germania, care se va deschide la sfârșitul acestui an. Vor urma piețe suplimentare, iar centrele europene vor beneficia de linii telefonice directe către Dunton pentru asistență mai rapidă și vor emite diagnostice, dacă este necesar. „Echipele din aceste centre utilizează noul software UptimePro, care primește date în direct de la centrele de service Transit pentru a urmări fiecare reparație. Dacă sistemul detectează întârzieri la reparații sau vizite repetate de la același vehicul, agenții FORDLiive vor indica cea mai bună soluție pentru a identifica și remedia problema.“

Potrivit lui Owen Gregory, centrul FORDLiive din UK a început deja să observe îmbunătățiri în relația cu centrele Transit cu care lucrează, ceea ce constituie un bun indicator. „E vorba și de schimbarea modului în care clienții gândesc servisarea unui vehicul. În mod normal, ei duceau dimineața vehiculul în service și îl luau seara, deci pierdeau întreaga zi de activitate a acelui vehicul. Cu serviciul online de rezervare și cel expres, timpul de service se reduce substanțial, până la două ore“, a spus directorul de after-sales, subliniind că reducerile timpilor de imobilizare obținute pentru vehiculele diesel se vor multiplica în cazul celor electrice. „Dacă punem la un loc sistemul de acționare complet electric și puterea conectivității în următorii ani, vom transforma fundamental experiența clienților către un uptime productiv. Întreg mediul de afaceri se schimbă foarte rapid. Și noi a trebuit să ne schimbăm foarte rapid pentru a deservi nevoile clienților. Pentru asta, am recalificat o parte din angajați, dar am și angajat oameni noi.“

În România un centru Ford Liive este așteptat să funcționeze de la sfârșitul lui 2021 sau începutul lui 2022.

Articole similare