Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier de marfă din Franța, în creștere, dar încă fragil

Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) a publicat barometrul pentru primul trimestru al acestui an, din care rezultă că activitatea de transport rutier de marfă, deși în creștere față de trimestrul al patrulea din 2020, se află încă la un nivel net inferior mediei pe termen lung și nivelului de dinainte de criza sanitară, ceea ce înseamnă că acest domeniu este încă foarte fragil. 41% dintre managerii care au participat la sondaj declară că volumele firmelor lor au scăzut în primul trimestru din 2021 și numai 19% au sesizat o creștere. În continuare sunt diferențe foarte mari între regiunile Franței, dar și în funcție de tipul de transport efectuat: situația s-a îmbunătățit în ceea ce privește comerțul engros și în industria producătoare, dar s-a degradat mult în ceea ce privește comerțul generalist en detail.

22% dintre respondenți estimează că lunile următoare vor aduce o creștere, procent mult mai mare decât al managerilor care estimau în ultimul trimestru din 2020 că va urma o creștere (8%). Totuși, 22% este încă sub media pe termen lung.

Situația actuală face ca, spre deosebire de anii anteriori, când era criză de șoferi, 68% dintre manageri să declare că numărul de angajați a rămas constant și 17% că au avut chiar o scădere față de ultimul trimestru din 2020. Numai 10% dintre cei chestionați au făcut angajări. În ceea ce privește angajările din viitorul apropiat, incertitudinea este foarte mare. Totuși, perspectivele par mai bune decât cele din perioada anterioară, 15% dintre manageri (față de 10% în ultimul trimestru din 2020) estimând că nivelul de angajare va crește în lunile următoare. Iar pentru 57% numărul de angajați va rămâne stabil.

Investițiile firmelor care fac transport cu camioane grele sunt aproape inexistente, dovedind încă o dată incertitudinea căreia trebuie să-i facă față operatorii la începutul lui 2021. Ca și în ultimul trimestru al anului trecut, numai 26% dintre manageri au investit în vehicule noi. Această stabilizare a procentului la un nivel jos nu oferă, deci, perspective prea optimiste de întoarcere rapidă la situația de dinainte de criza Covid-19, ceea ce va aduce și probleme legate de tranziția energetică, deoarece transportatorii trebuie să poată investi în vehicule mai curate, ceea ce în prezent este foarte dificil și va fi și mai dificil dacă fiscalitatea este afectată în lunile și anii ce urmează. Pentru perioada următoare 24% dintre managerii care au investit în primul trimestru din 2021 nu intenționează să păstreze nivelul investițiilor.

Numai 36% dintre managerii chestionați de FNTR se declară mulțumiți de situația firmei lor, în condițiile în care în aceeași perioadă din 2019 media era de aproape 50%. Iar 42% se declară nemulțumiți în prezent, insatisfacția fiind mai mare în regiunile de la granițe.

Articole similare

Ad