Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul sistem de taxare din Polonia ar putea produce haos în trafic și pierderi financiare

Până de curând se știa că sistemul de plată a utilizării infrastructurii rutiere din Polonia, ViaToll, trebuia să expire pe 30 iunie, iar din iulie șoferi vehiculelor cu masa totală maximă mai mare de 3,5 t urmau să folosească numai sistemul nou eToll pe bază de sateliți. Dar pe 14 aprilie ministrul polonez de finanțe a anunțat că la cererea transportatorilor se va extinde posibilitatea de a folosi vechiul sistem, ceea ce dă implicit posibilitatea de a extinde perioada de testare a celui nou.

Parlamentul Poloniei a adoptat o lege care spune că actualul sistem ViaToll nu va expira, așa cum fusese panificat, pe 30 iunie, ci va continua să opereze în paralel cu noul eToll încă trei luni. Este a doua amânare a introducerii noului sistem și teoretic decizia Parlamentului vine în sprijinul transportatorilor, cărora le dă timp să se adapteze la schimbare. Dar managerii din domeniu au mari rezerve nu numai în legătură cu modul în care se va face schimbarea, ci și în legătură cu sistemul însuși, deși în el s-au investit până acum câteva sute de milioane de zloți. Iar reprezentanții asociației de transport și logistică din Polonia, TLP, consideră că înlocuirea sistemului actual va crește riscul de haos în trafic și, mai ales, riscul ca statul să piardă, începând din următoarele luni, miliarde de dolari pe care altfel i-ar colecta pentru întreținerea drumurilor.

În plus, așa cum explică președintele Asociației Angajatorilor din Transport și Logistică din această țară, dacă transportatorii trebuie să plătească pentru folosire autostrăzilor, statul are și el o obligație, aceea de a le oferi echipamentul onboard și de a le garanta accesul la sistemul de taxare. Or, în loc de asta statul a transferat accesul unor companii private care îl vor vinde conform regulilor pieței, ceea ce „mă uimește peste măsură“.

Articole similare

Ad