Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lucrările de infrastructură ar putea îngreuna traficul în puncte cheie pentru transportul de marfă

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va desfăşura până la finalul anului un program amplu de lucrări de reparaţii şi reabilitări, atât ale carosabilului, cât şi ale părţilor laterale drumurilor. Sunt planificate inclusiv lucrări pe DN68A (pe sectorul de drum care face legătura între nodurile rutiere Margina şi Holdea, pe autostrada A1), pe A2, la podurile Feteşti-Cernavodă, la podul peste pârâul Azuga, pe DN1, dar şi la cel peste râul Arieş, în localitatea Turda. Pentru desfăşurarea lucrărilor este necesară restricţionarea traficului vehiculelor cu masă totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t, în unele cazuri chiar până la sfârşitul lui 2021.

Asociaţiile patronale din transporturi au reclamat – în cadrul unei întâlniri organizate la Ministerul Transporturilor (MT) cu reprezentanţi ai CNAIR şi ai Poliţiei Române – faptul că unele dintre secţiunile de drum ce urmează să fie închise sau pe care vor fi instituite restricţii sunt intens circulate de către vehiculele de transport marfă, iar variantele ocolitoare disponibile nu vor putea prelua volumele mari de trafic, creându-se astfel blocaje şi, implicit, întârzieri.

Reprezentanţii CNAIR susţin că lucrările sunt absolut necesare şi au în vedere înlocuirea sistemului rutier, astfel încât să se asigure viabilitatea drumurilor pentru o perioadă mare de timp. Foarte importantă însă va fi respectarea termenelor de execuţie, dar şi anunţarea din timp a perioadelor de instituire a restricţiilor plus rutele ocolitoare viabile.

Situaţia lucrărilor la podul peste Azuga ridică în mod deosebit probleme, deoarece DN1 – care face legătura între nordul şi sudul ţării – este foarte circulat, traficul fiind compus atât din transportul de marfă, cât şi din tranzit şi din traficul riveranilor. În cazul unor evenimente rutiere, din cauza valorilor mari de trafic, se vor forma coloane, care nu vor permite intervenţia vehiculelor specializate, iar ruta alternativă DN1A prezintă risc major de accidente pe sectoarele cu curbe strânse, astfel că pe anumite porţiuni de drum traficul cu vehicule grele trebuie să se desfăşoare alternativ.

Propunerea transportatorilor de a se construi un nou pod peste pârâul Azuga se pare că nu este în prezent fezabilă tehnic, din cauza reţelei de utilităţi a localităţii Azuga, a necesităţii modificării traseului DN1 şi a exproprierii unor imobile. Reprezentanţii CNAIR s-au angajat însă să realizeze o simulare privind restricţionarea circulaţiei pentru vehiculele de peste 7,5 t şi devierea acestora pe DN1A, respectarea restricţiei pe pod urmând a fi asigurată de inspectorii ISCTR.

Pe viitor, este necesar ca în contractele pentru lucrările de infrastructură (în special pentru cele care generează restricţii de circulaţie) să se prevadă lucrul în mai multe schimburi, inclusiv pe timp de noapte, pentru diminuarea timpilor de execuţie. De asemenea, trebuie analizată posibilitatea modificării codului rutier, astfel încât viteza maximă admisă de circulaţie pe frumurile expres să fie crescută peste 100 km/oră.

O nouă întâlnire de lucru, la care să participe şi antreprenorii lucrărilor de drumuri, a fost stabilită pentru jumătatea lui mai.

Articole similare

Ad