Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bozankaya-Sileo contestă rezilierea contractului cu Primăria Capitalei pentru 100 de troleibuze

Bozankaya-Sileo contestă rezilierea de către Municipiul Bucureşti a contractului pentru producţia a 100 de troleibuze, încheiat la 15 aprilie 2020.

Potrivit unei declaraţii de presă transmisă de către concernul turco-german, Bozankaya-Sileo a câştigat pe 1 noiembrie 2019 licitaţia publică derulată de către Primăria Capitalei, îndeplinind toate condiţiile tehnice şi administrative specificate în caietul de sarcini, iar, conform contractului încheiat cu municipalitatea, obligaţia de livrare a troleibuzelor urma să demareze începând cu cea de-a noua lună de la semnare, respectiv cu ianuarie 2021.

Capabilitatea şi experienţa concernului de a produce vehicule de transport cu propulsie electrică – inclusiv  troleibuze – a fost demonstrată prin certificatul de omologare eliberat de Kraftfahrt-Bundesamt, echivalentul din Germania a Registrului Auto Român (RAR). Instituţia românească a validat omologarea respectivă pe teritoriul ţării noastre, în termenul stabilit prin contract.

Primăria Capitalei a considerat însă ca nefiind suficientă recunoaşterea de către RAR a omologării obţinute în Germania şi a solicitat o extensie a omologării de tip care să permită înmatricularea imediată a troleibuzelor pe teritoriul României, deşi execuţia acestora nu demarase încă. „Deşi solicitarea depăşea cadrul contractual, iar extensia omologării nu era necesară înainte de livrarea primului troleibuz, concernul a dorit să se conformeze noii solicitări şi a demarat procedurile necesare. Cu toate acestea, în ciuda tuturor eforturilor, ca urmare a efectelor pandemiei – blocaje globale, restricţii de călătorie, ore de lucru reduse – furnizarea certificatului suplimentar a fost întârziate. Bozankaya-Sileo a depus la Primăria Bucureşti rapoartele de întârziere (certificate de forţă majoră) emise de instituţiile oficiale din Germania şi Turcia, ca dovadă că întârzierea a fost cauzată de forţa majoră care a afectat întreaga lume. La 29 septembrie 2020, Municipiul București a notificat rezilierea contractului, afirmând că certificatul suplimentar nu a fost livrat în termenul stabilit, ignorând obstacolele de forță majoră şi uitând că această solicitare a fost în afara cadrului contractual semnat inițial. De remarcat că la 29 septembrie 2020 mai erau încă 4 luni până la data de livrare convenită prin contract a primului troleibuz.

La scurt timp după reziliere, Bozankaya-Sileo a obținut certificatul de extensie al omologării emis de către omologul RAR din Germania și a inițiat imediat procedurile RAR pentru recunoașterea formală a documentului, precum și pentru înregistrarea națională a extensiei omologării. Municipalitatea nu și-a schimbat însă decizia de întrerupere a contractului”, se arată în declaraţia de presă.

Reprezentanţii concernului turco-german atrag atenţia asupra faptului că Municipiul Bucureşti riscă să piardă finanţarea de 200 de milioane de euro acordată din Fondul Pentru Mediu special pentru cele 100 de troleibuze, deoarece vehiculele trebuiau fabricate, livrate şi plătite până cel târziu la 31 decembrie a.c., iar o nouă achiziţie publică nu poate fi efectuată în timp util.

Fondată în 1989 în Germania, Bozankaya se numără printre cei mai importanți producători de tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice din Europa, cu livrări în Germania, Luxemburg, Olanda şi Belgia. Bozankaya a realizat, de asemenea, proiecte majore la nivel mondial, colaborând cu cele mai importante companii din lume, inclusiv MAN, Alstom, Siemens și Bombardier.

Compania are şi alte angajamente în România, cu municipalităţile din Timişoara şi Iaşi, pentru producţia a 40 de tramvaie cu podea joasă ce urmează să fie finalizate până în 2023.

Articole similare

Ad