Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luca de Meo, Renault: din 2030, 9 din 10 mașini vândute vor fi electrificate. Renault, cel mai verde brand european

Renault va fi cel mai „verde“ brand din Europa începând cu anul 2030, iar nouă din zece maşini vândute vor fi electrificate, a afirmat, joi, directorul general al Grupului auto francez, în cadrul evenimentului Renault Talk #1.

Noua strategie pe termen lung a constructorului auto francez include conceptul „Nouvelle Vague“, ce va transforma Renault într-un brand construit în jurul tehnologiei, serviciilor şi energiei curate, realizând vehicule mai inteligente în fiecare zi şi soluţii de mobilitate mai durabile. Potrivit lui Luca de Meo, în perspectiva tranziţiei energetice, Renault are în plan să devină cel mai „verde“ brand din Europa începând cu anul 2030, iar nouă din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

„În fruntea tehnologiei şi serviciilor, marca Renault modelează viitorul mobilităţii urbane, în primul rând prin <<Software Republique>>. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top îşi vor aduce expertiza comună în securitate cibernetică, inteligenţă artificială, procesare de date, software şi microelectronică, pentru a oferi soluţii de mobilitate la cheie pentru oraşe şi comunităţi. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulară din Europa – marchează o mişcare către un model mai durabil şi responsabil, cu până la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate în fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite în baterii noi. Până în 2030, Renault va deveni cel mai bun producător auto din lume în ceea ce priveşte procentul de materiale reciclate pe vehiculele noi“, a declarat directorul Grupului francez.

Citește și: 61% din vehiculele comerciale ușoare din Europa ar putea fi electrificate

Potrivit oficialului Renault, până în anul 2025 vor fi lansate şapte modele pe segmentele C şi D, toate electrificate. Pe lista noilor maşini se află: Arkana şi Captur – în versiunea E-Tech Hybrid şi Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – în versiunea Sedan, respectiv New Kangoo în versiunea E-Tech 100% electrică. De asemenea, începând din 2022, treptat, va fi introdus un nou logo al mărcii franceze, proiectat în colaborare cu consultanţii Landor & Fitch, iar până în 2024 întreaga gamă Renault va purta noua identitate vizuală.

Conform planului, Renault a dezvăluit că intenţionează să îşi reducă şi mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro până în 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decât estima anterior, şi cu cinci miliarde de euro până în 2025. Totodată, pentru a creşte eficienţa mărcilor Dacia şi Renault, planul strategic prevede: reducerea numărului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversităţii de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă faţă de 0,3 milioane de unităţi în prezent.

Articole similare

Ad