Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul de lucru pe diurnă nu aduce rezultatul scontat: Finanțele nu pot acorda amnistia fiscală!

Prima întâlnire a grupului de lucru pe diurnă organizată astăzi, 12 mai, se termină cu promisiunea clarificării legislației. Reprezentanții Ministerului de Finanțe au propus două noi întâlniri marți și joi – 18 și 20 mai – în care asociațiile profesionale ale transportatorilor să prezinte în scris (ÎNCĂ O DATĂ) care sunt doleanțele industriei de transport. Iar joi, 20 mai, ANAF să facă o prezentare a cazuisticii firmelor controlate până acum.

Industria de transport, prin vocea tuturor asociațiilor, și-a exprimat deja opțiunea: o nouă amnistie fiscală, ca urmare a neconcordanțelor apărute în soluționarea contestațiilor pe diurnă și a deciziilor contradictorii luate de instanțele de judecată în soluționarea dosarelor instrumentate de ANAF.

Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice au precizat că nici ANAF, și nici ministrul finanțelor nu își pot asuma o asemenea decizie, însă își exprimă în continuarea disponibilitatea participării la grupul de lucru care să identifice problemele industriei de transport, căreia i se recunoaște importanța economică, și a găsi soluții DE VIITOR. Important de reținut este faptul că instituțiile prezente în actualul grup de lucru – ANAF-Ministerul Finanțelor-Ministerul Muncii – nu au soluții nici măcar pentru suspendarea sau stoparea controalelor pe diurnă. Mai mult decât atât, nici despre neinițierea unor noi controale nu se poate vorbi, deoarece s-ar pune în pericol principiul competitivității sectorului – în sensul că unele firme au fost deja controlate și nu se poate interveni asupra controalelor deja în curs sau soluționate – iar altele ar urma, practic, să nu mai fie controlate, apărând probleme de concurență cu intervenția Statului. Astfel, se pune la îndoială și promisiunea făcută de președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, la întâlnirea transportatorilor cu ministrul de finanțe pe 23 martie, care a spus atunci că nu vor mai fi inițiate noi controale.

Cu alte cuvinte, lucrurile rămân cum au fost. Nici de amnistie nu poate fi vorba, nici de oprirea controalelor.

Asociațiile profesionale ale transportatorilor lucrează la un document comun de poziție pentru următoarea ședință de marți. Pentru o soluție de viitor.

Pentru o soluție pentru astăzi, asociațiile profesionale trebuie să găsească probabil acel interlocutor care poate lua hotărârea pe care o dorește industria transporturilor. Să fie Florin Vasile Cîțu? Coaliția guvernamentală? Curtea de Justiție a Uniunii Europene?

Articole similare

Ad