Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Raport interimar Scania ianuarie-martie 2021

Primul trimestru al anului a fost caracterizat de un nivel ridicat de activitate atât în ceea ce privește preluarea de comenzi, cât și livrările, în ciuda dificultăților majore legate de restricțiile pandemice și lanțul de aprovizionare.

Christian Levin, președinte și CEO afirmă: „Scania a reușit să obțină venituri puternice și o marjă operațională de 13% și am văzut că munca grea cu structura de costuri care a fost realizată anul trecut dă roade. Vânzările nete s-au ridicat la aproape 36 miliarde SEK (coroane suedeze) în primul trimestru al anului 2021, o creștere de 8%. Livrările de vehicule au crescut cu 27%, iar veniturile din servicii au crescut cu 5% în moneda locală. Livrările de soluții de energie au scăzut cu 12% față de nivelul ridicat de anul trecut. Numărul vehiculelor noi finanțate a crescut și capacitatea clienților noștri de a plăti conform planului a continuat să se îmbunătățească. Lipsa semiconductorilor și a altor componente are impact asupra întregii industrii. În ciuda unui risc iminent de întrerupere a producției, Scania, ca unul dintre puținii producători europeni, a reușit să mențină o rată de producție ridicată fără opriri din cauza lipsei de componente în primul trimestru. Acest lucru se datorează eforturilor transversale intense și de succes, în strânsă colaborare cu furnizorii noștri. În sistemul european, ritmul zilnic de producție pentru camioane este ușor redus pentru câteva zile în al doilea trimestru, ca măsură temporară pentru a rezolva lipsa semiconductorilor.

După incertitudinea de anul trecut din cauza pandemiei, redresarea cererii a continuat să fie puternică în acest trimestru. Utilizarea capacității clienților noștri este bună, iar datele culese de la vehiculele Scania conectate arată un nivel ridicat de activitate de transport, în special pe segmentul transportului pe distanțe lungi și al construcțiilor. În ceea ce privește autobuzele și autocarele, nivelul scăzut de activitate continuă, în special pentru autocare, în timp ce situația pentru autobuzele urbane este puțin mai bună. Nevoia de investiții care urmează activității ridicate de transport a clienților noștri de camioane a fost, de asemenea, văzută în numărul de comenzi în cursul trimestrului I pe toate piețele.

În primul trimestru, am început construcția noii noastre fabrici de asamblare a bateriilor din Södertälje. Instalația care va fi pe deplin operațională până în 2023, demonstrează în mod clar determinarea noastră de a prelua un rol de lider în electrificarea vehiculelor grele. Utilizarea unei instalații de asamblare a bateriei la fața locului este o condiție prealabilă pentru producția pe scară largă de vehicule electrice. Furnizarea de volume în creștere de vehicule electrice este crucială pentru angajamentul Scania de a ne îndeplini obiectivele climatice.

Fiind nou în funcția de CEO – dar după 25 de ani în companie – aștept cu nerăbdare să continui schimbarea către un transport durabil cu Scania în frunte. Strategia rămâne și pentru a putea îndeplini strategia, accelerăm transformarea continuă a companiei.”

Articole similare

Ad