Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Instanța olandeză ia o primă decizie în procesul împotriva cartelului camioanelor

Curtea de Apel din Amsterdam a luat o decizie inițială cu privire la cartelul european al camioanelor, care este relevantă și pentru reclamanții din Germania. În consecință, instanța nu a acceptat argumentul producătorilor de camioane conform căruia cartelul pe care îl operau nu ar fi putut provoca daune. Fundația Unionlegal Truck Claims atrage atenția asupra acestui lucru și dă în judecată cartelul camioanelor pentru daune, ca parte a unui proces colectiv.

“Hotărârea are o importanță fundamentală pentru toate procesele introduse în fața instanțelor olandeze, care afectează în total peste 400.000 de camioane. Perspectivele cumpărătorilor de camioane de a obține o parte semnificativă din prețurile lor de cumpărare și leasing s-au îmbunătățit din nou”, spune Michael Gramkow , membru al consiliului de administrație al Unilegal Truck Claims Foundation. Conform propriilor declarații, fundația reprezintă interesele a peste 500 de companii din Germania, Franța, Italia și Austria în fața instanțelor din Olanda.

În prezenta procedură, producătorii de camioane au solicitat respingerea tuturor plângerilor. Argumentul a fost că nu a existat nicio fixare a prețurilor, ci doar un schimb de informații. În plus, faptul că acordurile se refereau doar la prețuri brute care erau irelevante din punctul de vedere al producătorului nu ar putea duce la o creștere a prețului pentru camioane și, prin urmare, la nici un prejudiciu pentru cumpărător.

Judecătorii de la Amsterdam, pe de altă parte, au arătat clar, conform revendicărilor Unionlegal Truck Claims, că comportamentul producătorilor a reprezentat un cartel al prețurilor. În plus, potrivit instanței, rapoartele economice ale reclamanților cu privire la efectele înțelegerii și, în special, cu privire la legătura dintre listele de prețuri brute și prețurile plătite de cumpărători sunt convingătoare. Instanța a confirmat, de asemenea, că nu numai cumpărătorii, ci și firmele care au închiriat autocamioane pot avea dreptul la despăgubiri. În plus, din cauza efectului în lanț, inclusiv vehiculele care au fost achiziționate după sfârșitul funcționării cartelului, 2011, ar trebui să fie eligibile pentru acordarea unei despăgubiri.

Articole similare

Ad