Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Băncile din România, peste 200 de milioane de euro investite în proiecte de automatizări

Astfel, 60% dintre bănci permit deschiderea complet online, end-to-end, a conturilor, față de 25%, în 2019, potrivit raportului Finnoconsult, consultanți bancari, parteneri Horváth. În ediția din 2020 au fost incluse opt bănci din România, iar țara noastră a reușit să se claseze între primele zece. Băncile prezente în analiza FinnoScore au fost analizate în funcție de peste 300 de criterii, împărțite în 12 categorii, printre care: vânzările online, comunicarea multicanal, funcționalitatea aplicației mobile și a internet banking-ului, vizibilitatea strategiilor de inovare digitale, prezența în social media, programele de loializare, gradul de implementare a unui proces complet (end-to-end) de online onboarding, prin care clienții își pot crea și utiliza un cont bancar exclusiv online etc. Astfel, cel mai bine cotată bancă românească este Banca Transilvania, care ocupă poziția a șasea în clasament, atuurile din punct de vedere al digitalizării fiind: (1) online onboarding-ul, categorie la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obținut punctaj maxim, (2) programele de loialitate și (3) gradul de vizibilitate a strategiei de inovație în fața clienților.

Din perspectiva gradului de digitalizare Potrivit raportului FinnoScore, cele mai performante bănci din România, din perspectiva gradului de digitalizare, sunt Banca Transilvania, ING Bank, Libra Bank, BCR și Raiffeisen Bank. CEC Bank a avut cea mai mare creștere față de 2019 dintre toate băncile analizate, aproape dublându-și scorul, în 2020. Acest salt se datorează în special implementării recente a procesului de online onboarding pentru noii clienți.

„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internațional, dar în țări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident. Nu doar numărul de clienți care își fac conturi exclusiv online a crescut, dar și aplicațiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive. În 2020, aproape toate băncile analizate au investit în dezvoltarea aplicațiilor mobile și pun la dispoziția clienților servicii digitale mobile mult mai bune”, a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horváth.

Printre concluziile analizei, reprezentantul Horváth a evidențiat și potențialul de creștere pe care țara noastră îl are pe segmentul de transparență a tarifelor și comunicare multicanal. În aceste arii, România a înregistrat îmbunătățiri minore în comparație cu 2019.

Articole similare

Ad