Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legislaţia naţională aplanează efectele Pachetului Mobilitate

Modul în care este reglementată la ora actuală remuneraţia în România le permite transportatorilor să respecte prevederile Directivei 1057/2020 (parte a Pachetului Mobilitate) privind detaşarea transnaţională, care se va aplica din 2 februarie 2022, fără a fi necesară majorarea salariilor de încadrare ale şoferilor. Astfel, chiar dacă se vor aduce anumite modificări legii 16, în sensul transpunerii directivei, dacă nu se vor produce schimbări fundamentale, regimul fiscal al indemnizaţiilor (neimpozabile în limita a 2,5 x diurnele funcţionarilor) le va fi favorabil cărăuşilor, a arătat consultantul fiscal Petrică Horga, în cadrul video-conferinţei Tranzit din 3 iunie pe tema diurnei.

Propunerea Ministerului Finanţelor Publice – în cadrul ultimei întâlniri a grupului de lucru organizat la Finanţe pe tema impozitării diurnelor acordate şoferilor – de a reduce plafonul neimpozabil al diurnelor este foarte curioasă, însă ideea nu este nouă, pentru că în mai multe rânduri s-a cerut diminuarea ecartului dintre salarii şi diurne şi creşterea bazei de impozitare. „Nu trebuie să omitem ceea ce România şi-a asumat la nivel european, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Iar acesta din urmă va veni la pachet cu modificarea Codului Fiscal. Se doreşte reducerea unor facilităţi fiscale excesive – nu că diurna ar fi aşa ceva – însă s-ar putea să fie în «vizorul» legiuitorului, împreună cu eliminarea facilităţilor acordate salariaţilor din construcţii şi cu alte măsuri. Discuţia însă este foare serioasă, iar în momentul în care diurna sau parte a acesteia se va impozita, cărăuşii nu vor mai fi competitivi la nivel internaţional. Practic, tarifele de transport nu vor putea acoperi creşterile cheltuielilor generate de salarii”, este de părere Petrică Horga.

Principala problemă o reprezintă nivelul de impozitare şi de taxare a muncii din România, mult mai mare decât în celelalte ţări UE. Înainte de a vorbi despre mărirea salariilor de încadrare trebuie ajustat mai întâi sistemul de impozitare.

Articole similare

Ad