Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu european pentru identificarea locațiilor staţiilor de încărcare pentru camioane electrice

Un nou studiu realizat de Institutul Fraunhofer în numele Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule (ACEA) indică locațiile cheie pentru amplasarea viitoarelor puncte de încărcare cu energie pentru camioanele electrice cu baterii.

Datele colectate vor putea fi utilizate pentru a ajuta la cartografierea rețelei necesare la nivelul UE, inclusiv în punctele de oprire de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor regionale.

„Utilizarea pe piață a camioanelor electrice va crește în următorii câțiva ani. Cu toate acestea, infrastructura necesară pentru încărcarea acestor camioane încă lipsește, iar construcţia ei trebuie demarată de urgență”, a declarat Eric-Mark Huitema, director general al ACEA.

Locația viitoare a stațiilor de încărcare ar trebui să se bazeze pe modelele actuale de funcționare ale vehiculelor, potrivit studiului. Pentru a identifica aceste site-uri, Fraunhofer a analizat 30.000 de locații agregate de stații de camioane. Aceste informații, bazate pe activitatea logistică a aproximativ 400.000 de camioane, folosind 750.000 de opriri individuale, au fost colectate de cei șapte producători europeni de camioane.

Potrivit studiului, locurile de oprire a camioanelor sunt concentrate în jurul unor zone foarte populate din Europa centrală. Acestea sunt mai dense în jurul unor zone/oraşe industriale importante, precum Italia de Nord, Paris, Greater Manchester, Berlin și Frankfurt, și urmează principalele drumuri europene.

Conform noilor date, aproximativ o treime până la jumătate din stații se află în zone de odihnă, aproape de autostrăzi, iar un sfert până la o treime se află în curţile companiilor de transport sau în centrele logistice, cu doar 1% până la 5% în porturi și terminale de feribot.

Există două categorii principale de timp de oprire: mai puțin de trei ore (cu 35% între 30 și 60 de minute) și mai mult de opt ore. Frecvența ridicată a opririlor mai scurte, precum și regulile timpului de conducere și de odihnă, evidențiază necesitatea unor puncte de încărcare de mare putere, potrivite pentru reîncărcarea camioanelor într-un timp scurt.

Această analiză informaţii importante cu privire la locurilor adecvate pentru încărcarea infrastructurii dintr-o perspectivă logistică și operațională. În ceea ce priveşte deciziile de investiții însă va fi necesară o analiză suplimentară utilizând alte criterii (de exemplu, capacitatea disponibilă a rețelei electrice, considerații locale, existența infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice etc.).

Articole similare

Ad