Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza containerelor continuă: China, în pericol pentru exportul mărfurilor dedicate Crăciunului

Maersk avertizează cu privire la un deficit din ce în ce mai mare de containere și timpi mari de întârziere, uneori de până la 14 zile în traficul maritim pe relația cu China. Mass-media chineză crede că exporturile derulate pentru Crăciun vor avea de suferit. Motivul este legat inclusiv de apariția unor noi focare de COVID-19.

Este vorba de provincia Guangdong, principalul pilon pentru comerț și producție, acolo unde sunt localizate porturile Yantian, Shekou și Nansha. „Continuăm să monitorizăm situația îndeaproape și facem tot posibilul pentru a atenua cât mai mult posibil impactul asupra lanțului de aprovizionare“, a comunicat Maersk către partenerii săi. Armatorul a pus în aplicare un plan de urgență în urma căruia mai multe nave nu vor mai face escală în porturile Yantian și Shekou pentru a menține programul stabilit.

Citește și: MAERSK se așteaptă la un an profitabil în contextul cererii ridicate de containere

Potrivit Maersk, Terminalul internațional de containere din portul Yantian (YICT) este încă congestionat în urma închiderii de la final lunii mai pe fondul unor cazuri de infectare cu COVID-19. Autoritățile locale au efectuat măsuri continue de dezinfecție și carantină pentru a preveni răspândirea virusului. „Săptămâna viitoare (n.r. – 14-20.06.21) ne așteptăm la o supraîncărcare susținută a terminalului și la întârzieri de peste 14 zile”, a punctat compania. În partea de est a terminalului, productivitatea este la 30% din nivelul normal și toate operațiunile din partea de vest au fost suspendate până la o nouă notificare. Terminalul nu mai acceptă să încarce containere de export decât cu trei zile înainte de sosirea navei și numai dacă terminalul a confirmat rezervarea agentului.

Potrivit cotidianului chinez în limba engleză „Global Times“, companiile de retail și logistică trebuie să se pregătească pentru timpi de așteptare mai lungi și provocări mai mari atunci când expediază mărfuri.

Portul Yantian este responsabil pentru mai mult de o treime din comerțul exterior din Guangdong și un sfert din comerțul Chinei cu SUA. Multe încărcături ar fi trebuit să se mute în porturile învecinate, iar întârzierile pot dura și cinci zile până la livrarea finală a unui container. Analiștii cotidianului se tem că astfel va fi afectat sezonul de export pentru Crăciun, care se derulează între august și septembrie.

Articole similare

Ad