Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Girteka și-a sporit în 2020 cifra de afaceri și profitabilitatea

Girteka și-a publicat rezultatele financiare pe 2020, din care reiese faptul că, în ciuda situației globale provocate de pandemia de Covid-19, cifra sa de afaceri a crescut cu 5%, de la 945 la 996 de milioane de euro, și că, deși tarifele de transport și prețul carburantului au scăzut, profitabilitatea și-a revenit, fiind de 23 de milioane de euro, față de 9 milioane în anul anterior. Asta și pentru că, inclusiv în contextul primelor luni de pandemie, când diverse granițe au fost închise, camioanele companiei lituaniene au continuat să transporte alimente, medicamente, electronice și să facă transport gratuit de măști, echipamente medicale, ajutoare umanitare și alte mărfuri similare. Și, pentru că teatrele și concertele au fost interzise, Girteka, împreună cu Opera Națională Lituaniană și cu Teatrul de Balet, a transformat o semiremorcă în scenă, a făcut turnee prin țară și a prezentat, în condiții de siguranță, spectacole la care au participat în toamna trecută mii de locuitori.

În 2020 compania și-a dublat volumele de intermodal, astfel că emisiile de CO2 s-au redus cu 4%, echivalentul a 8.000.000 kg, și, alături de alte 17 companii și organizații europene, a pus bazele European Clean Trucking Alliance, o coaliție care încurajează folosirea de vehicule cu emisii zero.
O altă schimbare importantă apărută în 2020 este colaborarea cu producătorul german de soft SAP, prin care a început un amplu proces de digitalizare a activității și a proceselor operaționale. Circa 55% dintre transporturile Girteka sunt deja realizate cu ajutorul Inteligenței Artificiale, iar în următorii trei ani se vor moderniza circa 80% din procesele interne, ceea ce va fi și în avantajul angajaților, dar va aduce și îmbunătățirea serviciilor.

Compania de origine lituaniană împlinește 25 de ani de la înființare și de atunci a crescut de la un camion la cea mai mare firmă de transport europeană cu active proprii. În tot acest timp provocările nu au lipsit, dar echipa a depășit situațiile dificile, inclusiv pe cea din 2020, și nu numai că s-a adaptat noii situații de pe piață, dar chiar a mers înainte, așa cum subliniază CEO-ul Edvardas Liachovičius.

Girteka a acordat și în 2020 o deosebită atenție dezvoltării și îmbunătățirii condițiilor de lucru ale angajaților, prin înnoirea flotei, care la final de an număra peste 8.000 de camioane, cu o vârstă medie de 2-3 ani și echipate cu cele mai noi tehnologii pentru creșterea confortului șoferilor și siguranței rutiere, dar și pentru reducerea emisiilor de CO2. Compania a continuat să investească și în angajați, pentru a-i păstra pe cei care lucrau deja aici și a atrage alții noi, inițiind mai mult de 50.000 de programe de training și de dobândire de noi calificări, în special pentru șoferi, iar IRU a recunoscut 11 dintre conducătorii auto ai Girteka drept cei mai buni șoferi din transportul rutier, care ajută la promovarea acestei meserii – „o recunoaștere care vine o dată în viață“.

Mai mult de jumătate dintre șoferii firmei au venit să lucreze aici la recomandarea altor șoferi, deja angajați, și circa 40% dintre cei care au plecat s-au întors după o perioadă de odihnă sau după ce au dobândit o nouă experiență în companii concurente.

În pregătirea creșterii viitoare, până la final de 2021 Girteka își propune să finalizeze schimbările structurale și să consolideze managementul companiilor de transportul într-o organizație, Girteka Holding.

Articole similare

Ad