Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz lansează noul Actros L

După lansarea a două noi modele în 2021 – Actros F, cu accent pe funcționalitate, şi respectiv ediția limitată Actros Edition 2, Mercedes-Benz Trucks introduce acum versiunea Actros L, cel mai mare și mai exclusivist camion din această serie. Vehiculul, cu propulsie diesel convențională, poate fi comandat la nivel european începând de la 1 iulie 2021. Startul producției va fi în noiembrie 2021.

Cabina şoferului – în variantele StreamSpace, BigSpace și GigaSpace – are 2,5 m lăţime și oferă un interior extrem de spațios. Podeaua plană, posibilă graţie lipsei tunelului motor, creează o ambianță confortabilă, iar izolația fonică și termică au fost optimizate. Poziția de condus a șoferului, coborâtă cu 40 de mm, asigură o vedere confortabilă asupra drumului.

La capitolul siguranţă, Actros L dispune de o paletă largă de echipări opţionale ce include Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist, ABA 5 și sistemul MirrorCam, care înlocuiește oglinzile convenționale, dar şi cu asistenţa la viraj Active Sideguard Assist S1X, care, în comparație cu sistemul anterior S1R, nu doar că avertizează șoferul cu privire la deplasarea pietonilor sau a bicicliștilor pe partea copilotului, ci e capabil să inițieze manevra automată de frânare la viteze de virare de până la 20 km/oră pentru a opri vehiculul, dacă șoferul nu reușește să răspundă la timp la avertizări.

O altă opțiune de echipare pentru Actros L este a doua generație Active Drive Assist (ADA 2), care poate menține automat distanța față de vehiculul din față, poate accelera și poate conduce autonom, dacă sunt îndeplinite condițiile de sistem necesare, cum ar fi o rază de curbă suficientă sau marcaje rutiere clar vizibile. În plus, ADA 2 include funcția de asistență pentru oprirea de urgență, care poate iniția o oprire de urgență dacă șoferul nu mai controlează volanul, în ciuda avertismentelor vizuale și sonore. Dacă vehiculul se oprește, sistemul poate acționa automat noua frână electronică de parcare. În plus, ușile sunt deblocate, astfel încât să se poată ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.

Sistemul inteligent de control al vitezei – Predictive Powertrain Control (PPC) ia în considerare topografia, condiţiile de trafic şi restricţiile de circulaţie, optimizând consumul de carburant cu 3-5%. De asemenea, noul afișaj Eco-Support din Multimedia Cockpit Interactive (de asemenea, opţional) îl ajută pe șofer să adopte un stil de conducere cât mai economic posibil. Special pentru Actros L sunt incluse afișaje pentru greutatea totală a vehiculului, a semiremorcii și a sarcinii pe puntea față, chiar și pentru camioanele cu semiremorcă cu suspensie pneumatică parțială. Odată cu achiziţia Multimedia Cockpit Interactive se oferă acces şi la Mercedes-Benz Truck App Portal, care permite companiilor de transport să profite de noile oportunități de conectivitate și să-și echipeze vehiculele cu aplicații ce îmbunătățesc eficiența și confortul, cum ar fi serviciile telematice de la FleetBoard (Time Management, Mapping, Driver Card sau Mass Memory Download).

Articole similare

Ad