O rută pilot eWayBW pentru camioane electrice hibride a fost pusă în funcțiune pe drumul principal de acces din Valea Murg, lângă Rastatt (Germania). Este vorba despre un traseu de 18 km lungime, dintre care 4 km au fost electrificaţi, prin instalarea unui cablu de tracţiune la care se pot conecta camioanele electrice hibride. Astfel, pe perioada cât vor fi conectate la sursa de curent, vehiculele vor folosi energia electrică pentru propulsie şi, în acelaşi timp, îşi vor încărca şi bateriile.
Drumul ales (B 462) pentru proiectul pilot este folosit de către 3 producători de hârtie din Obertsrot, care transportă anual 510.000 t de hârtie către centrul logistic din Kuppenheim, în valea Rinului. Camioanele electrice hibride vor parcurge – conectate la cablul de tracţiune – 250.000 km pe an.
Costul total al proiectului este de aproximativ 28 de milioane de euro şi este finanţat în cea mai mare parte de Ministerul Federal al Mediului, Conservării Naturii și Siguranței Nucleare (BMU) ca parte a programului de finanțare „Mobilitate regenerabilă”.
Centrul de mobilitate din Baden-Württemberg va gestiona operațiunile. Proiectul va fi susținut şi de Institutul Fraunhofer pentru Cercetare și Inovare. În proiect sunt implicați Consiliul regional Karlsruhe, districtul Rastatt, Südwestdeutsche Landesverkehrs-AG (SWEG), Netze BW și consorțiul de cercetare eWayBW, care este alcătuit din Institutul Fraunhofer, PTV Transport Consult GmbH, Centrul de cercetare FZI pentru informatică și Institutul Fraunhofer pentru Tehnologie chimică. În plus, există și parteneri asociați, care își plătesc singuri participarea. Este vorba despre compania de transport Fahrner, Huettemann Logistics, Casimir Kast Packaging and Display, Mayr-Melnhof Gernsbach și Asociația de transport și logistică din Baden-Württemberg.
Testele vor dura până în iunie 2024.