Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FlixBus introduce primele autocare alimentate cu biogaz pe rute internaționale

FlixMobility a anunţat că va introduce primele autocare alimentare cu biogaz pe rute internaţionale, începând cu 1 iulie. Este vorba despre un autocar Iveco cu sistem de propulsie pe gaz natural comprimat, care va intra în operare pe ruta Amsterdam-Bruxelles, şi un Scania pe biogaz lichefiat, pe ruta Stockholm-Oslo. Alimentarea cu biogaz ecologic este făcută în parteneriat cu furnizorii de gaze OrangeGas (OG) și Gasum.

„După un an și jumătate dificil, tot mai mulți oameni au început să călătorească din nou. Iar aspectul «green-tech» este foarte important. Ne asigurăm, aşadar, că revenirea călătoriile va fi una sustenabilă, iar biogazul este cu siguranță una dintre cele mai importante tehnologii pentru a obține aceste rezultate astăzi”, a declarat André Schwämmlein, Co-fondator și CEO FlixMobility.

Biogazul regenerabil oferă posibilitatea de a reduce amprenta de CO2 pentru transportul de persoane. Este de așteptat ca disponibilitatea biogazului să crească în Europa, mai ales după ce Uniunea Europeană a decis ca punctele de alimentare să fie disponibile pe rețeaua de drumuri europeană (TEN-T). Pentru a introduce cele două autocare în flota FlixBus, compania a ales rute unde biogazul regenerabil este deja disponibil și a colaborat cu Iveco și Scania pentru reconfigurarea vehiculelor.

atmosfair, ONG-ul partener FlixMobility pentru strategia climatică, este implicat în verificarea originii biogazului și se asigură ca furnizorul de servicii de mobilitate să primească gaz „verde”. Din calculele preliminare, reducerea emisiilor de CO2 va fi de aproximativ 75% comparativ cu autocarele alimentate cu motorină şi utilizate pe aceleaşi rute: Amsterdam-Bruxelles Stockholm-Oslo.

Călătoria cu autocarul reprezintă una dintre cele mai sustenabile alternative de călătorie pe distanțe lungi. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul din București în Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul. Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10,9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57,7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88,6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul.

Autocarele alimentate cu biogaz sunt cea mai recentă completare a flotei sustenabile FlixBus. În 2018, FlixBus a inițiat primul proiect pilot din lume al unui autocar electric pe distanțe lungi, în Germania, Franța și Statele Unite ale Americii. În 2019, compania a anunțat o colaborare cu Freudenberg și planul de a realiza primul autocar alimentat cu hidrogen. În acelaşi timp, un autocar echipat cu panouri solare circulă pe ruta Londra-Dortmund și asigură o reducere de 7% a combustibilului pe această distanță. Nu în ultimul rând, toate trenurile FlixTrain sunt alimentate în proporție de 100% cu energie verde.

Articole similare

Ad