Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inițiativele Green Deal referitoare la transport au obiective ambițioase

Reprezentanții asociației poloneze de transport și logistică TLP au participat recent la conferința LOGDAYS, unde au discutat despre cerințele, strategiile și acțiunile legale pe care le presupune Green Deal, care se va introduce în Uniunea Europeană în următorii 30 de ani.

Cu această ocazie a fost subliniat faptul că, din cauza schimbărilor climatice, este nevoie de o schimbare de mentalitate inclusiv în transporturi, și deci de investiții din partea antreprenorilor și de acceptare publică pe scară largă a reformelor planificate sau deja realizate. Acest lucru este important în contextul noii Strategii pentru mobilitate durabilă și inteligentă, care urmărește inițiativele adoptate de Comisia Europeană și obiectivele corespunzătoare, inclusiv pe cele referitoare la transport și logistică.

Inițiativele 1 și 2 își propun adoptarea vehiculelor cu emisii zero, a combustibililor regenerabili și a celor cu emisii scăzute de CO2, a infrastructurii și a aeroporturilor și porturilor cu emisii zero, având ca obiective ca până în 2030 să existe pe șosele cel puțin 30 de milioane de autoturisme și 80.000 de camioane cu emisii zero și să apară nave cu emisii zero și ca până în 2050 aproape toate autoturismele, autobuzele și vehiculele grele noi să fie cu emisii zero și să existe avioane cu emisii zero.

Inițiativele 3 și 4 se referă la o mobilitate mai sustenabilă și mai sănătoasă între orașe și la un transport de marfă mai verde, având ca obiective ca până în 2030 distanța colectivă regulată din UE de 500 km să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2, ca traficul feroviar de mare viteză să se dubleze (și până în 2050 să se tripleze), să existe cel puțin 100 de orașe europene neutre din punct de vedere climatic, traficul feroviar de marfă să fie cu 50% mai mare (iar în 2050 să fie dublu) față de 2015 și transportul pe mările interioare scurte să crească cu 25% (și cu 50% până în 2050).

Inițiativele 5 și 6 stabilesc schimbările referitoare la emisiile de gaze cu efect de seră, oferă stimulente mai bune pentru utilizatori și își propun crearea unei rețele de mobilitate multimodală automată, urmărind ca până în 2030 transportul intermodal pe calea ferată și pe apă să fie la fel de competitiv ca cel rutier și ca până în 2050 toate costurile externe de transport din UE să fie acoperite de utilizatorii transportului.

Inițiativa 7 se referă la inovație, date și inteligență artificială pentru Mobilitate mai Inteligentă și are ca obiective ca până în 2030 transportul multimodal de pasageri să fie facilitat prin bilete electronice integrate și prin eliminarea documentelor pe hârtie din transportul de marfă și implementarea până în 2030 a mobilității automate pe scară largă.

Inițiativele 8, 9 și 10 întăresc piața comună și mobilitatea echitabilă și îmbunătățesc siguranța transportului, printre obiective numărându-se lansarea până în 2030 a unei rețele trans-europene de transport multimodal, echipate pentru transport inteligent, care să ofere conexiune de mare viteză, iar până în 2050, ca parte a acestei rețele, numărul de accidente din toate modurile de transport din Europa să se apropie de zero.

Articole similare

Ad