Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania lucrează la uniformizarea regulilor referitoare la zonele cu emisii zero

Așa cum informează Federația Spaniolă de Transport de Mărfuri FETRANSA, și Ministerul de Transport din această țară va propune reguli de acces în centrele orașelor și zone cu emisii zero până în 2023. Asta deoarece armonizarea condițiilor de acces în orașele spaniole este o cerință a întregului lanț valoric important în procese logistice urbane, care consideră că un număr mare de reglementări, diferite de la o localitate la alta, ar afecta concurența și unitatea pieței.

Directorul general al Oficiului Spaniol pentru Schimbare Climatică din cadrul Ministerului Tranziției Ecologice și Provocărilor Demografice a subliniat faptul că sunt deja în faza de consultare reguli de acces și de gestionare a transportului de marfă și a celui last mile care să se aplice în întreaga țară la fel, creând un ecosistem urban funcțional.

În acest context, asociațiile și companiile sunt încurajate să colaboreze cu administrația pentru a avansa cu această armonizare a reglementărilor, ținând cont totuși de faptul că fiecare oraș are particularitățile sale și că trebuie să se ia în considerare și criteriile de siguranță pentru accesul în  localități.

În Spania 80% din populație trăiește în orașe, unde sunt generate peste 70% din emisii. De aceea toate investițiile prevăzute în Planul de Recuperare vor fi în sisteme verzi și digitale, din care 40% în politici și legislații referitoare la schimbările climatice, cu protejarea resurselor naturale ale țării.

Spania a făcut progrese și în ce privește siguranța pe drumurile publice, având 29 de morți la milionul de locuitori, în timp ce media europeană este de 42. Și, fiind deja un etalon în ceea ce privește siguranța, infrastructura și telecomunicațiile, vrea să fie un etalon și în ceea ce privește mobilitatea.

Planul depinde și de progresul pe care îl vor face firmele spaniole în ceea ce privește înnoirea flotelor, iar aici trebuie subliniat faptul că, deși termenul se apropie, ele nu pot fi penalizate dacă nu-l respectă, ci trebuie ajutate să-l respecte.

Așadar, și în Spania decarbonizarea, siguranța pe șosele și digitalizarea sunt axe strategice pentru viitorul distribuției urbane de mărfuri și un rol important îl vor avea instrumente precum Legea Mobilității Sustenabile și Planul de Recuperare, care vor accelera investițiile menite să promoveze o logistică sustenabilă și digitală, și Planul Impulsa, care oferă sprijin pentru decarbonizarea transportului rutier de mărfuri.

Articole similare

Ad