Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

5 milioane amenda pentru Autostrade per l’Italia de la Consiliul Concurentei

Autostrade per l’Italia a primit o amenda de 5 milioane de euro pentru că „nu a redus încă costul taxei pe tronsoanele cu probleme semnificative de trafic”. Autoritatea precizează că compania de autostrăzi nu a redus taxele pe A16 Napoli-Canosa, A14 Bologna-Taranto, A26 Genova-Voltri-Gravellona Toce și pentru portiunile aflate sub responsabilitatea sa, A7 Milano-Serravalle-Genova, A10 Genova-Savona -Ventimiglia și A12 Genova-Rosignano.

Este a doua oară când compania de autostrazi din Italia primește o sancțiune de la Autoritatea pentru Concurență pentru ca pe portiunile de autostrada administrate „s-au înregistrat reduceri semnificative ale benzilor și/sau limitări specifice ale vitezei maxime permise, rezultând un inconvenient considerabil nu numai pentru consumatori, ci și pentru transportatori, în ceea ce priveste cozile, încetinirile și o creștere semnificativă a timpilor de deplasare”. 

Autoritatea antitrust a inițiat procedura după ce Autostrade nu a întreprins nicio acțiune în urma avertismentului care impunea reducerea și rambursarea taxelor de drum “pentru secțiunile de autostradă în care apar probleme semnificative de trafic din cauza unor lucrări extraordinare pentru asigurarea infrastructurilor de siguranță care suferă de deficiențe grave în gestionare și întreținere”.

Autostrade per l’Italia se apără susținând că implementează o campanie de informare care permite utilizatorilor să aleagă dacă să folosească sau nu autostrada. 

Cu toate acestea, sunt măsuri pe care Autoritatea pentru Concurenta le consideră „insuficiente”. Adăugăm că, dacă alternativa la autostradă poate fi valabilă pentru șoferi, în multe cazuri nu este valabilă pentru camioane, din cauza interdicțiilor de conducere impuse pe porțiuni mari de drumuri obișnuite.

Articole similare

Ad