Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consiliul Europei și Parlamentul European au ajuns la un acord privind eurovinieta

Reforma, care va include o nouă Directivă, își propune să încurajeze folosirea de mijloace de transport de mărfuri care să aibă impact redus asupra mediului și aduce ca principală noutate includerea emisiilor de CO2 printre parametrii luați în considerare și eliminarea vinietelor pentru vehicule comerciale a căror valoare se baza pe durabilitate în favoarea unei taxe pe distanță și categorie de poluare de-a lungul coridoarelor TEN-T.

Noua eurovinietă va acoperi toate țările UE și în primii patru ani va exclude vehiculele comerciale ce respectă cele mai stricte standarde de emisii, în timp ce vehiculele hibrid și electrice sunt excluse de tot. Directiva îi propune ca astfel să elimine discriminările dintre state în aplicarea eurovinietei și perturbarea competiției din transportul rutier.

Această directivă se bazează pe o propunere prezentată în 2017 de Comisia Europeană ca parte a Pachetului Mobilitate 1 și a fost aprobată pe 12 septembrie 2020, când Italia și Spania au votat împotrivă și Irlanda, Olanda și Portugalia s-au abținut.

Articole similare

Ad