Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss: Investițiile în digitalizare și tehnologizare au impact puternic în business

Piața locală și internațională de transport și logistică trece printr-o perioadă de adoptare a celor mai noi tehnologii, urmând ca, treptat, să implementeze soluții avansate pentru o mai bună eficientizare a operațiunilor. Gebrüder Weiss România investește permanent în soluții tehnologice noi, cea mai nouă dintre acestea fiind platforma MyGW, ce oferă informații în timp real privind fluxul de mărfuri.

„Piață de profil urmărește evoluția tehnologiei și se adaptează constant. Ca urmare a apariției de gadgeturi, platforme ce permit interconectarea de sisteme, dispozitive sau obiecte, a digitalizării și automatizării, procesele logistice au devenit mai rapide și mai eficiente, iar activitatea de transport mai sustenabilă, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Anumite operațiuni, precum evidența stocurilor, sunt monitorizate și controlate prin tehnologie, având astfel o acuratețe crescută”, a declarat Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss România.

Potrivit afirmațiilor sale, în prezent, în România, conceptul de automatizare se aplică la un nivel scăzut, care permite totuși competitivitatea jucătorilor, însă piață nu este matură astfel încât să permită susținerea și amortizarea unor astfel de investiții. În plus, provocările existente pe plan local, cum ar fi infrastructura deficitară sau lipsa reglementărilor legislative în anumite domenii, reprezintă, de multe ori, piedici în acest sens. „În anumite țări din regiune, mai ales în cele cu o dezvoltare economică mai avansată, sunt testate sau chiar implementate sisteme care sunt aproape necunoscute pentru piața românească, precum livrări cu drona, augmented & virtual reality, roboți activi în depozite sau vehicule autonome”, a mai spus Viorel Leca.

Pentru a ține permanent pasul cu nevoile clienților, dar și cu inovațiile tehnologice, Gebrüder Weiss România caută soluții care să îmbunătățească procesele și să ușureze fluxurile. În acest sens, compania testează utilizarea de echipamente double deck (dublă podea) care ajută la optimizarea încărcării mărfurilor în camioane. De asemenea, s-au realizat investiții în închirierea de containere mobile (wab-uri) care optimizează spațiul de încărcare, iar pentru sortarea mărfurilor destinate livrărilor la domiciliu (serviciul Home Delivery) a fost implementată o bandă semiautomată de sortare.

Pentru a se menține competitivă, compania a investit doar anul trecut peste 1 milion de euro. Din această sumă, un procent important a fost direcționat către digitalizarea și tehnologizarea treptată a hub-urilor din România, urmând să își mențină și în următoarea perioadă traiectoria în acest sens.

„Pe lângă investițiile în echipamente care să permită transferul electronic de date (ex. scanere), în ultimii ani ne-am axat pe implementarea unei tehnologii care să ofere clienților transparență totală în ceea ce privește procesele de transport și logistice, informații în timp real și un canal de comunicare directă cu noi. Un astfel de instrument este ETA („Estimated Time of Arrival”), lansat în 2020, integrat în portalul pentru clienți, myGW, ce oferă posibilitatea de a urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. În plus, portalul oferă partenerilor informații în timp real despre fluxul de mărfuri, precum și acces la toate documentele de transport relevante. Clienții pot plasa comenzi de transport sau comunica cu operatorii Gebrüder Weiss direct din portal. Acest lucru nu numai că asigură un grad maxim de transparență, dar facilitează și transmiterea de informații pe întregul lanț de aprovizionare”.

Articole similare

Ad