Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks își extinde rețeaua printr-un parteneriat cu GIG Impex

Ford Trucks și-a extins rețeaua, alcătuită acum din 20 de ateliere autorizate în toată țara, prin desemnarea GIG Impex drept partener de service pentru Oradea, Satu Mare și Sălaj, unde producătorul are mai mulți clienți importanți din domeniul construcțiilor și al salubrității. Aproape 170 de camioane Ford Trucks au fost vândute în zonă, astfel că era necesară extinderea capacității de service de aici.

GIG Impex a sărbătorit astfel, pe 22 iulie, nu numai desemnarea ca service autorizat Ford Trucks, ci și 30 de ani de la înființarea firmei, alături de câteva zeci de clienți din rândul transportatorilor de marfă și de persoane din zonă și de primarul orașului Oradea, Florin Birta.

„Am ales GIG pentru că este o firmă cunoscută pentru service-ul profesionist și apropiat de clienți. Sunt exact caracteristicile pe care le căutăm, deoarece camioanele noastre, pentru a fi disponibile cât mai mult timp, au nevoie nu numai de întreținere și reparații de calitate, ci și de un service apropiat și prompt. În plus, ne leagă o colaborare veche: unul dintre primele minibuze folosite de GIG, de 19+1 locuri, cu care a făcut transport în toată Europa, a fost cumpărat de la Cefin în 1998“, a declarat Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks.

Stefano Albarosa (CEO Cefin Trucks), Ioan Gavriș și fiica sa, Ioana, directorul de dezvoltare al GIG Impex, au marcat parteneriatul dintre Ford Trucks și GIG

Ford Trucks a devenit un brand stabil pe piața din România, ocupând locul al cincilea din nouă la nivel de vânzări, în urcare de pe locul al șaselea deținut în 2019 și cu o cotă de piață de 10,4%.

Stefano Albarosa a mai subliniat faptul că, deoarece compania pe care o conduce a atins deja pragul de 2.000 de camioane Ford Trucks noi vândute în România, iar ritmul livrărilor a crescut în ultimul timp, deci se va ajunge repede la 3.000 de unități, poate până la finalul lui 2022, și capacitatea de reparații trebuie să fie mai mare. De aceea numai în 2021 Cefin a investit 3,5 milioane de euro în asistență tehnică.

Iar când a căutat un partener în Bihor tocmai clienții GIG i-au recomandat această firmă. „Este un service foarte apreciat de transportatori, altfel nici nu ar fi rezistat atâția ani pe piață, și ne mândrim cu acest nou parteneriat și cu faptul că familia Gavriș este foarte implicată în activitate și muncește mult. Obiectivul nostru este ca toate camioanele Ford Trucks să fie la lucru permanent, să fie reparate într-un timp cât mai scurt și de o echipă profesionistă.“

În Bihor sunt înmatriculate 170 de camioane Ford, dintre care 65 aparțin firmei de salubrizare Ave, client GIG încă din 2004, iar multe alte basculante și betoniere 8×4 și 8×6 sunt ale unor societăți de construcții, în zonă lucrându-se mult la infrastructură și semnându-se contracte pentru autostradă.

Atelierul de service al firmei GIG Impex are opt canale de lucru pentru reparații mecanice și electrice, tinichigerie, vopsitorie, ITP, verificare tahografe și descărcări de date din tahograf și card. GIG a lucrat mereu pentru toate mărcile de camioane, având autorizație RAR, dar fără un acord oficial, cum este acum cel cu Cefin Trucks. Pentru instruirea personalului au fost trimiși la specializare la Ford cei mai vechi angajați, cu peste 16 ani în cadrul GIG: doi ingineri, doi mecanici și un electrician. Deoarece atelierul firmei avea deja toate echipările necesare, a fost nevoie doar de 100.000 de euro pentru stocul de piese de schimb și de 30.000 de euro pentru branduirea acestuia, însă de mare folos se va dovedi și achiziționarea de curând a celui mai mare camion pentru tractare din România.

Ioan Gavriș, proprietarul GIG, a declarat, în cadrul evenimentului oficial în care a fost anunțat noul parteneriat, că este bucuros că a fost ales de Ford Trucks și că este sigur că va fi un parteneriat de durată, câtă vreme „în 30 de ani de activitate am reușit să demonstrăm seriozitate și profesionalism. Inaugurarea service-ului Ford Trucks este încă un pas important pentru dezvoltarea activităților noastre.“

Iar Ioana Gavriș, director comercial GIG impex, a adăugat că „Ford Trucks a venit cu propunerea acestui parteneriat și suntem foarte bucuroși că am putut să ne ridicăm la înălțimea cerințelor. În zona noastră sunt foarte multe lucrări de infrastructură, ceea ce presupune și o cerere mai mare de vehicule necesare acestor lucrări și, bineînțeles, și o nevoie de capacitate de reparații.”

Accent pe service și asistență

GIG IMPEX are o experiență de 30 de ani în transportul de persoane, service-ul camioanelor și autobuzelor și tractarea și depanarea acestor categorii de vehicule în transportul de persoane.

Service-ul și tractarea 24/24 au mers cel mai bine în 2020 dintre activitățile GIG, câtă vreme se știe că transportul intern și internațional de persoane a avut enorm de mult de suferit din cauza pandemiei și abia de curând s-au reluat unele curse.

Cifra de afaceri din service a fost în 2020 la nivelul din 2019. 2021 a început puțin mai slab pentru GIG, cu o scădere de 3-4%, din cauză că mulți transportatori nu mai lucrează cu toate camioanele din flotă.

Pe lângă investiția de autorizare ca service Ford Trucks, GIG Impex a alocat de curând 260.000 de euro pentru un camion rulat de tractări 8×8 cu macara rotativă. Vehiculul a fost produs în 2016, fiind achiziționat din Finlanda pentru a se alătura celor două vehicule de remorcare de 7 și 12 t pe care GIG le avea deja în flotă. Acesta are macara rotativă Hiab care poate ridica până la 18 t, sau 4 t cu extindere de 15 m, sistem de tractare produs de Falken în Olanda și trei trolii, din care unul poate tracta 60 t și cele două laterale, câte 30 t, „deci poate trage orice“, așa cum subliniază Ioan Gavriș. Acesta explică faptul că în România nu mai există vehicule similare și că a fost nevoie de el deoarece se produc multe accidente, în cazul cărora este nevoie de macarale, dar ele sunt greu de găsit, le au doar firmele de construcții, care le trimit târziu și la prețuri prea mari.

GIG le oferă servicii de tractare clienților români atât pe teritoriul țării, dar și în Italia, Austria ș.a., la prețul de 1,9-2,2 euro/km – cu cât distanța e mai mare, cu atât prețul/km scade – iar macaraua se închiriază cu ora.

Ioan Gavriș vrea să dezvolte această activitate așa cum este în toată Europa și să o facă profesionist, dar explică faptul că România este singura țară din UE care nu are o lege a tractării, care nu are traseele împărțite între firmele de profil. În străinătate serviciul 112 sună, în caz de accident auto, la toate firmele existente, și cea care are un camion mai aproape primește comanda.

Serviciul de tractare atrage camioane și în service-ul GIG, și, tot prin combinarea celor două, vehiculele clienților tradiționali sunt aduse gratuit la reparat în atelierul firmei orădene de la distanțe mai mici de 10 km.

Transportul de persoane abia s-a dezmorțit puțin

Pentru transport de persoane GIG a cumpărat în 2018 cel mai recent model MAN Lion’s Coach, destinat curselor turistice, care a costat circa 200.000, deci se va amortiza foarte greu, în opinia Ioanei Gavriș, mai ales în contextul pandemiei de Covid-19, dar de care era nevoie pentru imaginea firmei.

GIG a reluat de curând cursele Oradea-Viena și Oradea-Budapesta, după un 2020 mort, dar incertitudinea în legătură cu ce va fi din toamnă este foarte mare.

Printre proiectele de viitor ale firmei orădene se numără și acela de a vinde în România autobuze electrice produse în Germania, cu omologare pentru UE, pentru care există cerere suficientă și se fac multe licitații.   

Articole similare