Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Protest anunțat al transportatorilor pentru septembrie, la București

Asociațiile patronale din transporturi – APTE2002, ATM Bucovina, Apulum Alba Iulia, FORT, UNTRR, COTAR și ARTRI – și-au anunțat protestul la București la începutul lui septembrie, în cadrul conferinței de presa organizate joi, 5 august, la București. Protestul transportatorilor vizează în principal amnistia fiscală pe diurnă, însă sunt și alte probleme care îngroașă lista de revendicări, precum carantinarea șoferilor sau problemele legate de stabilirea cuantumului RCA.

Cu peste o sută de reprezentanți ai unor firme importante de transport din toată țara – flote înumând peste 7.000 de camioane – veniți să își susțină reprezentanții, patronatele au cerut primului-ministru Cîțu să nu mai pună bețe în roate desfășurării activității de transport rutier international, care aduce anual peste 5,5 miliarde de euro ca export de servicii.

Cele aproape 39.000 de companii cu Cod CAEN principal 4941 realizează împreună 11,3 miliarde de euro cifră de afaceri cu circa 150.000 de angajați. Jumătate din aceste sume sunt contribuția firmelor care fac transport international bilateral și mai ales intra-comunitar – care nu ating deloc teritoriul României. În condițiile în care ANAF dorește reîncadrarea diurnelor pentru toate firmele care fac curse de transport intracomunitare, numărul de firme vizate depășește 10-15.000, ceea ce arată că nu firmele de transport au o problemă în a înțelege legislația, ci ANAF o interpretează greșit.

Curând România va trebui să adopte ultimele dosare ale Pachetului Mobilitate – cel legat de accesul la profesie și cel legat de detașarea transnațională – astfel că transportatorii trebuie să fie activi pe acest palier pentru a vedea ce se poate repara din neajunsurile introduse de Pachetul Mobilitate, ajuns să fie votat și din cauza neimplicării suficiente a unor europarlamentari români care l-au votat în plen.

Însă reîncadrarea diurnelor și indemnizațiilor de detașare ca venituri de natură salarială distrug piața românească de transport înainte ca Pachetul Mobilitate să intre în vigoare, astfel că problema este stringentă, mai ales că au apărut deja sentințe definitive care oblige firmele de transport la plata deciziilor de impunere emise de ANAF. Din acest motiv, pentru că în cazul firmelor de transport care s-au trezit cu astfel de decizii nu se mai poate intervene, nici măcar în cazul unei măsuri de amnistie fiscal, reprezentanții patronatelor cer ca persoanele vinovate de cruciada transportatorilor să fie trase la răspundere în nume personal.

Asociațiile patronale ale transportatorilor și firmele care și-au arătat deja susținerea mișcării de protest prin prezența în sala de conferință ieri speră ca demersul lor să fie urmat și de alte firme din țară.

Transportatorii au transmis o promisiune, pentru ei, dar mai ales pentru reprezentanții Guvernului: “Ne vedem in septembrie!”

Articole similare

Ad