Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se pregăteşte transpunerea Pachetului Mobilitate în legislaţia naţională

România trebuie să transpună modificările regulamentelor europene 1071, 1072 şi ale directivei detaşării, adoptate prin Pachetul Mobilitate, în legislaţia naţională, termenul limită fiind 2 februarie 2022, data intrării în vigoare a noilor prevederi.

Cel mai probabil va fi adoptată o ordonanţă de urgenţă în acest sens – în vacanţa parlamentară din iarnă – la elaborarea căreia vor participa toate ministerele implicate. Discuţiile interministeriale au fost deja demarate şi se mai aşteaptă clarificări de la Comisia Europeană, eventual sub forma unui ghid, similar notelor de orientare trimise anterior pentru implementarea modificărilor la regulamentul 561.

Stabilirea clară a detaliilor administrative privind aplicarea Pachetului în România este extrem de importantă. Chiar dacă liniile principale nu pot fi schimbate, contează cum va fi transpusă noua legislaţie europeană, astfel încât impactul asupra activităţii operatorilor de transport români – şi aşa discriminaţi de prevederile impuse – să fie cât mai mic.

Desigur, vor fi organizate consultări şi comisii de dialog social cu reprezentanţii industriei, după modelul obişnuit, iar transportatorii sunt încurajaţi să fie activi pe perioada discuţiilor şi atenţi la forma pe care o vor îmbrăca noile prevederi din Pachetul Mobilitate.

Articole similare

Ad